Szépen híznak a webkereskedők

Közel 30 milliárd forintot költöttek el a múlt évben a hazai felhasználók az internetes áruházakban, az idén pedig már várhatóan 45 milliárdra nő ez az összeg.

 A múlt évben közel 30 milliárd forintos bevételt értek el a hazai online kiskereskedelmi áruházak a GKIeNet piackutató cég becslése szerint, ami több mint 60 százalékos növekedést jelent 2005-höz képest. Az idén is dinamikus bővülésre számíthatnak a webboltok, a piackutató előrejelzése alapján 2007-es bevételük elérheti a 45 milliárd forintot.

A növekedést alapvetően két tényező befolyásolja: egyrészt lassan ugyan, de folyamatosan nő az internethez hozzáférő lakosok aránya, és közöttük egyre nagyobb a napi rendszerességgel böngészők száma, ami segít az online áruházak ismertségének növekedésében. Másrészt a javuló szolgáltatások, a megbízható webboltok növekvő aránya egyre több embert győz meg arról, hogy az interneten keresztül vásárolni (főként a karácsonyi szezonban) sokkal kényelmesebb és egyszerűbb, mint felkeresni a nagyobb bevásárlóközpontokat - mondta el Tímár Szabolcs.

A GKIeNet felmérései alapján az online áruházak piaca meglehetősen koncentrált, a webáruházak közel 80 százaléka kevesebb, mint 5 millió forintos árbevétellel rendelkezik. Ugyanakkor a teljes forgalom 85-87 százalékát az öt százaléknyi, 100 millió forint nettó árbevétel feletti online üzlet adja.

A magyar felhasználók leginkább könyveket, élelmiszert, valamint számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai eszközöket vásárolnak a neten keresztül. Mivel a jelenlegi online áruházak kínálatában már szinte minden megtalálható, nem várható a termékskála bővülése. A boltok leginkább szolgáltatásaik bővítésével és a fogyasztói igények minél magasabb szintű kielégítésével tudják növelni piaci részesedésüket, mivel a gyors kiszolgálás, a felhasználóhoz igazított felület és az extra szolgáltatások kulcsszerepet játszatnak a webáruházak megítélésében - tette hozzá Tímár Szabolcs.

Egyébként rekord karácsonyi forgalomról számoltak be a hazai webáruházak, volt olyan online bolt, ahol az ünnepek előtti hetekben az átlagos többszörösére nőtt az érdeklődés. Decemberben az előző hónapok átlagához képest ötven százalékkal többen regisztráltak a Vatera.hu-n, az év végére közel 250 ezer felhasználója volt az internetes piactérnek. Az érdeklődést jól mutatja, hogy a múlt év utolsó hónapjában 1,6 millió terméket töltöttek fel a felhasználók, a napi licitálások száma tízezer fölött volt. Az átmenő forgalom meghaladta az 500 millió forintot, ezzel a december lett a Vateránál a múlt év legerősebb hónapja. A kiugróan jó decembernek köszönhetően a 2006-ra tervezett 4,5 milliárd forintos forgalmat jóval túlteljesítették. 

Forrás: www.isite.hu

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo