Szépen híznak a webkereskedők

Közel 30 milliárd forintot költöttek el a múlt évben a hazai felhasználók az internetes áruházakban, az idén pedig már várhatóan 45 milliárdra nő ez az összeg.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 A múlt évben közel 30 milliárd forintos bevételt értek el a hazai online kiskereskedelmi áruházak a GKIeNet piackutató cég becslése szerint, ami több mint 60 százalékos növekedést jelent 2005-höz képest. Az idén is dinamikus bővülésre számíthatnak a webboltok, a piackutató előrejelzése alapján 2007-es bevételük elérheti a 45 milliárd forintot.

A növekedést alapvetően két tényező befolyásolja: egyrészt lassan ugyan, de folyamatosan nő az internethez hozzáférő lakosok aránya, és közöttük egyre nagyobb a napi rendszerességgel böngészők száma, ami segít az online áruházak ismertségének növekedésében. Másrészt a javuló szolgáltatások, a megbízható webboltok növekvő aránya egyre több embert győz meg arról, hogy az interneten keresztül vásárolni (főként a karácsonyi szezonban) sokkal kényelmesebb és egyszerűbb, mint felkeresni a nagyobb bevásárlóközpontokat - mondta el Tímár Szabolcs.

A GKIeNet felmérései alapján az online áruházak piaca meglehetősen koncentrált, a webáruházak közel 80 százaléka kevesebb, mint 5 millió forintos árbevétellel rendelkezik. Ugyanakkor a teljes forgalom 85-87 százalékát az öt százaléknyi, 100 millió forint nettó árbevétel feletti online üzlet adja.

A magyar felhasználók leginkább könyveket, élelmiszert, valamint számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai eszközöket vásárolnak a neten keresztül. Mivel a jelenlegi online áruházak kínálatában már szinte minden megtalálható, nem várható a termékskála bővülése. A boltok leginkább szolgáltatásaik bővítésével és a fogyasztói igények minél magasabb szintű kielégítésével tudják növelni piaci részesedésüket, mivel a gyors kiszolgálás, a felhasználóhoz igazított felület és az extra szolgáltatások kulcsszerepet játszatnak a webáruházak megítélésében - tette hozzá Tímár Szabolcs.

Egyébként rekord karácsonyi forgalomról számoltak be a hazai webáruházak, volt olyan online bolt, ahol az ünnepek előtti hetekben az átlagos többszörösére nőtt az érdeklődés. Decemberben az előző hónapok átlagához képest ötven százalékkal többen regisztráltak a Vatera.hu-n, az év végére közel 250 ezer felhasználója volt az internetes piactérnek. Az érdeklődést jól mutatja, hogy a múlt év utolsó hónapjában 1,6 millió terméket töltöttek fel a felhasználók, a napi licitálások száma tízezer fölött volt. Az átmenő forgalom meghaladta az 500 millió forintot, ezzel a december lett a Vateránál a múlt év legerősebb hónapja. A kiugróan jó decembernek köszönhetően a 2006-ra tervezett 4,5 milliárd forintos forgalmat jóval túlteljesítették. 

Forrás: www.isite.hu

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo