Szépen híznak a webkereskedők

Közel 30 milliárd forintot költöttek el a múlt évben a hazai felhasználók az internetes áruházakban, az idén pedig már várhatóan 45 milliárdra nő ez az összeg.

 A múlt évben közel 30 milliárd forintos bevételt értek el a hazai online kiskereskedelmi áruházak a GKIeNet piackutató cég becslése szerint, ami több mint 60 százalékos növekedést jelent 2005-höz képest. Az idén is dinamikus bővülésre számíthatnak a webboltok, a piackutató előrejelzése alapján 2007-es bevételük elérheti a 45 milliárd forintot.

A növekedést alapvetően két tényező befolyásolja: egyrészt lassan ugyan, de folyamatosan nő az internethez hozzáférő lakosok aránya, és közöttük egyre nagyobb a napi rendszerességgel böngészők száma, ami segít az online áruházak ismertségének növekedésében. Másrészt a javuló szolgáltatások, a megbízható webboltok növekvő aránya egyre több embert győz meg arról, hogy az interneten keresztül vásárolni (főként a karácsonyi szezonban) sokkal kényelmesebb és egyszerűbb, mint felkeresni a nagyobb bevásárlóközpontokat - mondta el Tímár Szabolcs.

A GKIeNet felmérései alapján az online áruházak piaca meglehetősen koncentrált, a webáruházak közel 80 százaléka kevesebb, mint 5 millió forintos árbevétellel rendelkezik. Ugyanakkor a teljes forgalom 85-87 százalékát az öt százaléknyi, 100 millió forint nettó árbevétel feletti online üzlet adja.

A magyar felhasználók leginkább könyveket, élelmiszert, valamint számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai eszközöket vásárolnak a neten keresztül. Mivel a jelenlegi online áruházak kínálatában már szinte minden megtalálható, nem várható a termékskála bővülése. A boltok leginkább szolgáltatásaik bővítésével és a fogyasztói igények minél magasabb szintű kielégítésével tudják növelni piaci részesedésüket, mivel a gyors kiszolgálás, a felhasználóhoz igazított felület és az extra szolgáltatások kulcsszerepet játszatnak a webáruházak megítélésében - tette hozzá Tímár Szabolcs.

Egyébként rekord karácsonyi forgalomról számoltak be a hazai webáruházak, volt olyan online bolt, ahol az ünnepek előtti hetekben az átlagos többszörösére nőtt az érdeklődés. Decemberben az előző hónapok átlagához képest ötven százalékkal többen regisztráltak a Vatera.hu-n, az év végére közel 250 ezer felhasználója volt az internetes piactérnek. Az érdeklődést jól mutatja, hogy a múlt év utolsó hónapjában 1,6 millió terméket töltöttek fel a felhasználók, a napi licitálások száma tízezer fölött volt. Az átmenő forgalom meghaladta az 500 millió forintot, ezzel a december lett a Vateránál a múlt év legerősebb hónapja. A kiugróan jó decembernek köszönhetően a 2006-ra tervezett 4,5 milliárd forintos forgalmat jóval túlteljesítették. 

Forrás: www.isite.hu

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo