Az interneten jelen lévő magyarországi vállalatok 15 százaléka havi rendszerességgel szervez céges rendezvényeket - derült ki a KutatóCentrum magyar vállalatok rendezvényszervezési szokásait felmérő online piackutatásból. A 2595 üzleti döntéshozó bevonásával zajló felmérés szerint a leggyakoribb rendezvények a partnerek, vevők számára rendezett találkozók. A cégek 8 százaléka havi rendszerességgel ápolja így kapcsolatait az ügyfélkörével, de további 76 százalék is tart ilyen összejöveteleket.
A rendezvények között népszerűek még a munkatársak kompetenciáinak fejlesztését célzó tréningek, valamint a munkahelyi légkör erősítését is szolgáló csapatépítő tréningek. Előbbieket a cégek 81, utóbbiakat pedig 70 százaléka alkalmazza.
Mindemellett egyre jellemzőbb, hogy a vállalatok a szervezéssel járó munkát nem cégen belül oldják meg, hanem rendezvényszervezők szolgáltatását veszik igénybe. Hat százalék állandó, míg 23 százalék nem állandó partnerre bízza a munkát. A partnerek megválasztásában a legfontosabb szempont a minőség (44 százalék), de a megkérdezettek lényegesnek tartják az alacsony árat is (24 százalék). Érdekesség ugyanakkor, hogy a kiválasztásban kevésbé dominál az ismertség és a referencia.