Az "a la carte" kínálatban az utas kiválaszthatja, melyik szolgáltatásra tart igényt, a légitársaság pedig ezzel növelheti bevételeit az utasok csökkenő számának ellenére. Az elemzés emlékeztet arra az amerikai lapösszeállításra, amely szerint a 14 legnagyobb amerikai légitársaság 28 különböző díjat számít fel a szolgáltatások után. Van légitársaság, ahol a takaró és párna használatát kell megfizetni, de az elemzés szerint az ír Ryanair, amely Magyarországról is indít járatokat, a mellékhelyiség használatáért szed majd díjat.
Az elemzés megjegyzi, hogy a légi piac szűkülését a múlt év közepéig a magas kerozinárak okozták, azóta viszont a gazdasági válság miatt zsugorodik a piac. A kapacitások kihasználtsága 2009 februárjában négy éves mélypontra süllyedt, azóta már kis mértékű emelkedés figyelhető meg. A költségcsökkentésben már csak a biztonsággal, az ügyfélkapcsolatokkal, a márkavédelemmel és a fenntartható működéshez szükséges minimális hálózat megtartása tabu.
Az Equilor elemzése idézi a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) első öt havi adatait, amely szerint a légi forgalom átlagban 7,7 százalékkal esett vissza az előző év hasonló időszakához képest. Ezen belül Európában 7,8 százalékkal csökkent a forgalom. A legnagyobb arányú az ázsiai és csendes-óceáni térség légi forgalmának csökkenése, 11,5 százalékos. A második legnagyobb visszaesést Észak-Amerika "produkálta" 9,4 százalékkal. Egyedül a Közel-Keleten nőtt a forgalom, 6,0 százalékkal volt magasabb az előző év első öt hónapjához viszonyítva.