Sok az öreg tragacs: nagy lehetőség áll a németek előtt

A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern belsőégésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora 9,6 év Németországban, ami nyugat-európai mércével mérve magasnak számít Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetem autóipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR-Institute kutatóintézetének a vezetője szerint. A németországi átlagnál is magasabb 10,8 éves uniós átlag pedig a kelet-európai személygépkocsi állomány magas átlagéletkorára vezethető vissza szerinte.

Az autók negyede 15 évnél öregebb

A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt adatai alapján a Németországban forgalomban lévő autók közel egy negyede (23,4 százaléka) 15 évnél idősebb, ami 11 millió járművet jelent. Továbbá minden tizedik németországi autó több mint húszéves és minden ötvenedik autónak a kora már meghaladja a harminc évet - mondta.

A német kormány ezért nagy lehetőséget mulaszt el a gazdaság élénkítésére azzal, hogy az elektromos autók értékesítésének az ösztönzésére helyezi a hangsúlyt, mert ezzel tulajdonképpen figyelmen kívül hagyja az autópiac 90 százalékát - mutatott rá Dudenhöffer. Véleménye szerint a modern belsőégésű motoros autók értékesítésének az ösztönzésével fel lehetne lendíteni a bruttó hazai termék nagy részét adó a lakossági fogyasztási kiadásokat, emellett a személygépkocsi állomány megújítása még környezetvédelmi szempontból is nagy előrelépést jelentene.

Az áfa 3 százalékpontos csökkentése legfeljebb 2,5 százalékos árcsökkenést jelent saját személygépkocsi vásárlásakor, aminek meglehetősen mérsékelt ösztönző hatása van - mondta. Az autópiaci szakértő szerint ezért sokkal nagyobb haszna lenne a nagyértékű lakossági vásárlások esetén elengedni az áfát, ami ráadásul az autópiaci forgalom 35 százalékos visszaesése után az autógyártóknak is nagy segítséget jelentene.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo