Sok az öreg tragacs: nagy lehetőség áll a németek előtt

A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern belsőégésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.

A forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora 9,6 év Németországban, ami nyugat-európai mércével mérve magasnak számít Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetem autóipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR-Institute kutatóintézetének a vezetője szerint. A németországi átlagnál is magasabb 10,8 éves uniós átlag pedig a kelet-európai személygépkocsi állomány magas átlagéletkorára vezethető vissza szerinte.

Az autók negyede 15 évnél öregebb

A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt adatai alapján a Németországban forgalomban lévő autók közel egy negyede (23,4 százaléka) 15 évnél idősebb, ami 11 millió járművet jelent. Továbbá minden tizedik németországi autó több mint húszéves és minden ötvenedik autónak a kora már meghaladja a harminc évet - mondta.

A német kormány ezért nagy lehetőséget mulaszt el a gazdaság élénkítésére azzal, hogy az elektromos autók értékesítésének az ösztönzésére helyezi a hangsúlyt, mert ezzel tulajdonképpen figyelmen kívül hagyja az autópiac 90 százalékát - mutatott rá Dudenhöffer. Véleménye szerint a modern belsőégésű motoros autók értékesítésének az ösztönzésével fel lehetne lendíteni a bruttó hazai termék nagy részét adó a lakossági fogyasztási kiadásokat, emellett a személygépkocsi állomány megújítása még környezetvédelmi szempontból is nagy előrelépést jelentene.

Az áfa 3 százalékpontos csökkentése legfeljebb 2,5 százalékos árcsökkenést jelent saját személygépkocsi vásárlásakor, aminek meglehetősen mérsékelt ösztönző hatása van - mondta. Az autópiaci szakértő szerint ezért sokkal nagyobb haszna lenne a nagyértékű lakossági vásárlások esetén elengedni az áfát, ami ráadásul az autópiaci forgalom 35 százalékos visszaesése után az autógyártóknak is nagy segítséget jelentene.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo