Rosszabb hangulatban a vásárlók Európában

Romlott a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban augusztusban - derült ki az Európai Bizottság előzetes gyorsbecsléséből.

A 19 országot tömörítő eurózónában 0,9 ponttal, mínusz 5,3 pontra csökkent augusztusban a fogyasztói bizalmi index. Elemzők kevésbé romló mutatóra, mínusz 5 pontra számítottak.

Az Európai Unió 27 tagállamában 0,7 ponttal, mínusz 6,3 pontra süllyedt a fogyasztói bizalmi index augusztusi értéke.

Augusztusban egyebek között a gazdasági hangulatindex (ESI) már a hatodik egymást követő hónapban nőtt, az EU-ban 0,9 ponttal 118 pontra, az euróövezetben pedig 1,1 ponttal 119 pontra emelkedett. Mindkét mutató az adat jegyzésének kezdete, 1985 óta a legmagasabb. A foglalkoztatási várakozásokat tükröző mutatószám (EEI) az EU-ban 111,6 ponton, az euróövezetben pedig 111,7 ponton stagnált.

Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat mintegy 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog. Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás.

A végleges augusztusi adatot augusztus 30-án ismertetik.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo