Rosszabb hangulatban a vásárlók Európában

Romlott a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban augusztusban - derült ki az Európai Bizottság előzetes gyorsbecsléséből.

A 19 országot tömörítő eurózónában 0,9 ponttal, mínusz 5,3 pontra csökkent augusztusban a fogyasztói bizalmi index. Elemzők kevésbé romló mutatóra, mínusz 5 pontra számítottak.

Az Európai Unió 27 tagállamában 0,7 ponttal, mínusz 6,3 pontra süllyedt a fogyasztói bizalmi index augusztusi értéke.

Augusztusban egyebek között a gazdasági hangulatindex (ESI) már a hatodik egymást követő hónapban nőtt, az EU-ban 0,9 ponttal 118 pontra, az euróövezetben pedig 1,1 ponttal 119 pontra emelkedett. Mindkét mutató az adat jegyzésének kezdete, 1985 óta a legmagasabb. A foglalkoztatási várakozásokat tükröző mutatószám (EEI) az EU-ban 111,6 ponton, az euróövezetben pedig 111,7 ponton stagnált.

Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat mintegy 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog. Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás.

A végleges augusztusi adatot augusztus 30-án ismertetik.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo