A szabályok betartását a jövőben a közterület-felügyelők ellenőrzik, akik büntetést is kiszabhatnak, a szolgáltató pedig köteles azonnal megszüntetni a szabálytalanságot. A korábbiakkal ellentétben a város azonnal – előzetes eljárás nélkül – elszállíttathatja (a szolgáltató költségére) a szabálytalanul leparkolt rollert.
Ha megszületett az uniós pályázatról a bírósági ítélet, és aláírhatják a szerződést a négy nyertes szolgáltatóval, a város a többi tervét is megvalósítja. Vagyis a belvárosban maximálják (csökkentik) az elérhető közösségi e-rollerek számát, minden egyes járművet az íróasztal mellől, GPS-segítségével nyomon lehet majd követni– akár visszamenőleg is –, így pontosan tudni fogják, hogy ki, mikor, hol állította le szabálytalanul a kölcsönrollert. A szolgáltatókat szigorúbb ellenőrzési rendszer kialakítására kötelezik, hogy véget vessenek a szabálytalanságoknak, és csak olyan szolgáltatót engednek piacra lépni, aki a kevésbé frekventált városszéli területeken is vállalja a szolgáltatás biztosítását, hogy a metró végállomásától is meg lehessen tenni a hazáig lévő néhány kilométert közösségi e-rollerrel.