A német szövetségi munkaügyi hivatal (BA) csütörtökön azt közölte, hogy márciusban 19 ezerrel, 2 millió 373 ezerre csökkent szezonális kiigazítással a munkanélküliek száma az előző havihoz képest, amikor 23 ezer volt a mérséklődés.
Nem mindegy, melyik német tartományban üzletelünk
A német piac nagyon szegmentált, minden
tartományban más az ipar és a piac szerkezete, mások a húzóágazatok, a slágertermékek. Egy exportálni kívánó cégnek tehát pontosan kell céloznia.
Elemzők kisebb, 15 ezres csökkenést vártak márciusra. A munkanélküliségi ráta a februári 5,4 százalékról 5,3 százalékra csökkent, ami a legalacsonyabb arány az 1990-es német újraegyesítés óta. Az előző év azonos hónapjához képest 204 ezerrel csökkent a munkanélküliek száma, elemzők szerint ez az erősödő hazai gazdaságnak és a pozitív világgazdasági konjunktúrának köszönhető, amely emelte a német termékek eladásait világszerte. A német gazdaság idei növekedése várhatóan rendkívül magas lesz, elemzők legalább 2,7 százalékos bővülést jósolnak, ami a 2,5-ös uniós átlag felett van.
A Deutsche Welle szerint a következő hónapok fő témája Németországban a béremelés lehet. Mint írják, a német szakszervezetek az elmúlt tíz évben igencsak visszafogták magukat, azonban a magas foglalkoztatottság miatt jó tárgyalási pozícióba kerültek, és várhatóan tárgyalásokba kezdenek a legnagyobb munkáltatókkal a bérek emelése érdekében.