Rekord szezont zártak Európa legjobb futballklubjai

A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a vezető futballklubok jelentős bevételnövekedést értek el a 2023/24-es szezonban, a Real Madrid pedig az első klub, ami átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikere a pályán elért eredményeiknek, a stadionfejlesztéseknek és a hatékony kereskedelmi stratégiáknak köszönhető. A Premier League klubjai továbbra is előkelő helyet foglalnak el a bevételi rangsorban és a női futball is figyelemre méltó növekedést mutat, jelezve a sportág egyre növekvő népszerűségét és piaci értékét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A márkaaktivitásokhoz kapcsolódó kereskedelmi bevételek növekedése tette lehetővé, hogy a Tottenham Hotspur (615 millió euró) és a Liverpool (715 millió euró) megőrizze helyezését a top 10-ben. Ugyanennek köszönhető, hogy az AC Milan a 13. helyet szerezte meg, dacára annak, hogy a klub lemaradt a UEFA Bajnokok Ligája közvetítési bevételekről. A Juventus (356 millió euró) egy éves eltiltásának eredményeként a 11. helyről a 16. helyre esett vissza, ami a klub eddigi legalacsonyabb helyezése a Football Money League történetében. Az idei Football Money League első tíz klubjából hat ezúttal is angol, míg olasz nemzetiségű csapat már zsinórban harmadik éve nem fér be a legszűkebb tízes mezőnybe. 

A jövőt tekintve 2025-ben világszerte több mint 300 stadionfelújítás vagy építés van folyamatban. Igaz, hogy nem mindegyik kapcsolódik futballklubokhoz, de ez is tükrözi, hogy az egész iparág egyre nagyobb hangsúlyt fektet a stabil és diverzifikált bevételi források megteremtésére. Az európai top bajnokságok közül a Premier League és a La Liga számíthat jelentős nemzetközi közvetítési bevétel-növekedésre, míg az UEFA és a FIFA új versenyformátumai a kisebb ligák klubjai számára is növekedési lehetőségeket teremtenek. Ugyanakkor a sűrű versenynaptár miatt a játékosok leterheltsége olyan tényező, ami hosszú távon a sportág értékét és minőségét is veszélyeztetheti. A kluboknak nemcsak a sportteljesítményük, hanem nemzetközi márkaépítésük fejlesztésére is összpontosítaniuk kell, hogy versenyképesek maradjanak a globális piacon – összegezte Pósfay László, a Deloitte Pénzügyi tanácsadási csapatának partnere.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo