A Budapest Szíve-Gyalogos Belváros nevű program célja elsősorban az autók kiszorítása és a gyalogos-kerékpáros forgalom fellendítése a Kiskörúton belül eső belvárosi térségben. A beruházások az előzetes becslés szerint összesen 50 milliárd forintot tesznek ki, amelyet fővárosi, kerületi, befektetői és uniós forrásokból teremtene elő Budapest.
Legfontosabb elemei a Kecskeméti utca lezárása és sétálózónává alakítása, a Baross utca torkolatának lezárása és gyalogoszónává tétele - a forgalom az Üllői úton jutna ki a Kiskörútra -, és két mélyparkoló építése a Csarnok téren, valamint a Bástya utcában.
A második és harmadik szakaszt a párhuzamosan átépülő Duna-part és északi Belváros jelenti. A Duna-parton a tervek szerint 2012 és 2014 között a jelenlegi kikötői létesítményeket lebontják, azaz egy part menti úszó szigetre helyezik át. Helyén a felső rakparton sétány és kerékpárút lenne.
A legnagyobb átalakítások az Erzsébet híd pesti hídfőjének lehajtójánál és a Kossuth Lajos utcánál lennének. A terv szerint a Ferenciek terénél levő közúti aluljárót megszüntetnék, helyén egy, a Kossuth Lajos utca alatt az Astoriáig húzódó autós alagút épülne