Plazmát vegyenek!

A plazma televíziók eladása 95 százalékkal volt magasabb az idei esztendő április-júniusi időszakában, mint a tavalyi második negyedévben, elérte a 2,2 millió darabot; a felfutást elsősorban a japán Matsushita Electric Industrial Co. hatalmas forgalma okozta - derül ki a DisplaySearch amerikai kutatóintézet jelentéséből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Plazma vs. LCD
A kisebb súlyú, általában nagyobb felbontással, de kisebb kontraszttal rendelkező LCD TV-k a kisebb képátlós kategóriában verhetetlenek.
90 cm fölötti kategóriában a szebb színvisszaadást produkáló, sötét szobában moziélményt adó plazmatévéket szokták javasolni a hozzáértők.
A plazmaképernyővel (plasma display panel - PDP) rendelkező televíziók a világon eladott összes televízió  5 százalékát tették ki; ez az adat az első negyedévben 4 százalék volt. A lapos (PDP és LCD, azaz Liquid Crystal Display - folyadékkristályos képernyőjű) képernyőjű tévék iránti kereslet egyre inkább nő, mert az árak csökkenése ráveszi a vásárlókat arra, hogy hatalmas méretű képcsöves készülékeik helyett nagy, lapos képernyőjű televíziókat vásároljanak.

Ami a bevételeket illeti, a PDP TV-k eladásai 57 százalékos emelkedést hoztak, az árcsökkenés felemésztette a mennyiségi növekedés jelentős részét. Ezzel együtt is az első negyedévben elért 18 százalékról a másodikban 20 százalékra nőtt a plazmatévék eladásából eredő bevételek aránya a televízió-eladás globális bevételeiben. A Panasonic márkát piacra dobó Matsushita bebiztosította vezető helyét a PDP piacon: korábbi 21,5 százalékos részaránya 28,3 százalékra emelkedett. A második helyen a dél-koreai LG Electronics Inc. áll 17,1 százalékkal, a szintén koreai Samsung Electronics Co. Ltd.-nek 13,6 százalékos, a holland Philips Electronics-nak pedig 10,3 százalékos részesedése van.

Az LCD TV-k eladásai a második negyedévben 135 százalékkal 9,4 millióra ugrottak, ami a világ televízió-eladásainak 22 százalékát jelenti - közölte nemrégiben a DisplaySearch.

250 ezertől 3 millióig
60-70 cm-es, nagynevű gyártók LCD televízióit már 250 ezer forint alatt is megkaphatjuk Magyarországon. A nagyfelbontású, digitális adásokra is felkészített 80-90 cm-es kategóriáért viszont már 330-370 ezer forintot is fizethetünk. A csúcson az egymillió forint fölött kapható, 110 cm-es 178 fokos szögből is nézhető, 1300:1 kontrasztarányú LCD-ket találjuk
Plazmafronton 100 cm és 360-380 ezer forint felett kezdhetünk el válogatni, a csúcskategóriát pedig a 170 cm-nél is nagyobb képátmérőjű, több milliárd színárnyalatot tudó 2-3 millió forintos készülékek jelentik.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo