Plazmát vegyenek!

A plazma televíziók eladása 95 százalékkal volt magasabb az idei esztendő április-júniusi időszakában, mint a tavalyi második negyedévben, elérte a 2,2 millió darabot; a felfutást elsősorban a japán Matsushita Electric Industrial Co. hatalmas forgalma okozta - derül ki a DisplaySearch amerikai kutatóintézet jelentéséből.

Plazma vs. LCD
A kisebb súlyú, általában nagyobb felbontással, de kisebb kontraszttal rendelkező LCD TV-k a kisebb képátlós kategóriában verhetetlenek.
90 cm fölötti kategóriában a szebb színvisszaadást produkáló, sötét szobában moziélményt adó plazmatévéket szokták javasolni a hozzáértők.
A plazmaképernyővel (plasma display panel - PDP) rendelkező televíziók a világon eladott összes televízió  5 százalékát tették ki; ez az adat az első negyedévben 4 százalék volt. A lapos (PDP és LCD, azaz Liquid Crystal Display - folyadékkristályos képernyőjű) képernyőjű tévék iránti kereslet egyre inkább nő, mert az árak csökkenése ráveszi a vásárlókat arra, hogy hatalmas méretű képcsöves készülékeik helyett nagy, lapos képernyőjű televíziókat vásároljanak.

Ami a bevételeket illeti, a PDP TV-k eladásai 57 százalékos emelkedést hoztak, az árcsökkenés felemésztette a mennyiségi növekedés jelentős részét. Ezzel együtt is az első negyedévben elért 18 százalékról a másodikban 20 százalékra nőtt a plazmatévék eladásából eredő bevételek aránya a televízió-eladás globális bevételeiben. A Panasonic márkát piacra dobó Matsushita bebiztosította vezető helyét a PDP piacon: korábbi 21,5 százalékos részaránya 28,3 százalékra emelkedett. A második helyen a dél-koreai LG Electronics Inc. áll 17,1 százalékkal, a szintén koreai Samsung Electronics Co. Ltd.-nek 13,6 százalékos, a holland Philips Electronics-nak pedig 10,3 százalékos részesedése van.

Az LCD TV-k eladásai a második negyedévben 135 százalékkal 9,4 millióra ugrottak, ami a világ televízió-eladásainak 22 százalékát jelenti - közölte nemrégiben a DisplaySearch.

250 ezertől 3 millióig
60-70 cm-es, nagynevű gyártók LCD televízióit már 250 ezer forint alatt is megkaphatjuk Magyarországon. A nagyfelbontású, digitális adásokra is felkészített 80-90 cm-es kategóriáért viszont már 330-370 ezer forintot is fizethetünk. A csúcson az egymillió forint fölött kapható, 110 cm-es 178 fokos szögből is nézhető, 1300:1 kontrasztarányú LCD-ket találjuk
Plazmafronton 100 cm és 360-380 ezer forint felett kezdhetünk el válogatni, a csúcskategóriát pedig a 170 cm-nél is nagyobb képátmérőjű, több milliárd színárnyalatot tudó 2-3 millió forintos készülékek jelentik.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo