Plazmát vegyenek!

A plazma televíziók eladása 95 százalékkal volt magasabb az idei esztendő április-júniusi időszakában, mint a tavalyi második negyedévben, elérte a 2,2 millió darabot; a felfutást elsősorban a japán Matsushita Electric Industrial Co. hatalmas forgalma okozta - derül ki a DisplaySearch amerikai kutatóintézet jelentéséből.

Plazma vs. LCD
A kisebb súlyú, általában nagyobb felbontással, de kisebb kontraszttal rendelkező LCD TV-k a kisebb képátlós kategóriában verhetetlenek.
90 cm fölötti kategóriában a szebb színvisszaadást produkáló, sötét szobában moziélményt adó plazmatévéket szokták javasolni a hozzáértők.
A plazmaképernyővel (plasma display panel - PDP) rendelkező televíziók a világon eladott összes televízió  5 százalékát tették ki; ez az adat az első negyedévben 4 százalék volt. A lapos (PDP és LCD, azaz Liquid Crystal Display - folyadékkristályos képernyőjű) képernyőjű tévék iránti kereslet egyre inkább nő, mert az árak csökkenése ráveszi a vásárlókat arra, hogy hatalmas méretű képcsöves készülékeik helyett nagy, lapos képernyőjű televíziókat vásároljanak.

Ami a bevételeket illeti, a PDP TV-k eladásai 57 százalékos emelkedést hoztak, az árcsökkenés felemésztette a mennyiségi növekedés jelentős részét. Ezzel együtt is az első negyedévben elért 18 százalékról a másodikban 20 százalékra nőtt a plazmatévék eladásából eredő bevételek aránya a televízió-eladás globális bevételeiben. A Panasonic márkát piacra dobó Matsushita bebiztosította vezető helyét a PDP piacon: korábbi 21,5 százalékos részaránya 28,3 százalékra emelkedett. A második helyen a dél-koreai LG Electronics Inc. áll 17,1 százalékkal, a szintén koreai Samsung Electronics Co. Ltd.-nek 13,6 százalékos, a holland Philips Electronics-nak pedig 10,3 százalékos részesedése van.

Az LCD TV-k eladásai a második negyedévben 135 százalékkal 9,4 millióra ugrottak, ami a világ televízió-eladásainak 22 százalékát jelenti - közölte nemrégiben a DisplaySearch.

250 ezertől 3 millióig
60-70 cm-es, nagynevű gyártók LCD televízióit már 250 ezer forint alatt is megkaphatjuk Magyarországon. A nagyfelbontású, digitális adásokra is felkészített 80-90 cm-es kategóriáért viszont már 330-370 ezer forintot is fizethetünk. A csúcson az egymillió forint fölött kapható, 110 cm-es 178 fokos szögből is nézhető, 1300:1 kontrasztarányú LCD-ket találjuk
Plazmafronton 100 cm és 360-380 ezer forint felett kezdhetünk el válogatni, a csúcskategóriát pedig a 170 cm-nél is nagyobb képátmérőjű, több milliárd színárnyalatot tudó 2-3 millió forintos készülékek jelentik.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo