A Wall Street Journal Europe által szponzorált kutatásában a régió 10 országában, 504 vállalat mintegy 90 000 munkavállalója és 1.800 felsővezetője mondta el véleményét.
Magyar cégek nagyon jól szerepelnek a régiós megmérettetésben: a 15-ös listán a kis- és középvállalati kategóriában öt vállalattal - Microssoft, Mapei Kft., Syngenta Kft., Cisco Systems, Sinergy Kft. - képviselik Magyarországot, míg a a nagyvállalatok közt négy cég, a Pannonpower, a GlaxoSmithKline, a Masterfoods, és a Novartis Kft. szerepel. (Tavaly a kkv-szektorban a Mapei és a Microsoft, a nagyok közül a Pannonpower bizonyult a legjobbnak.)
Az eredményekből kiderül, hogy a magyarországi munkavállalók a
regionális átlagnál elégedettebbek a munkahelyük által biztosított béren kívüli juttatásaikkal, illetve sokkal inkább érzik, hogy folyamatosan magas színvonalú munkát várnak el tőlük munkahelyükön. A magyar dolgozók a régióban jellemzőnél nagyobb arányban vélekednek pozitívan felsővezetőik megközelíthetőségéről, 57 százalékuk érzi úgy, hogy vezetőik elérhetőek, amikor szükség van rájuk.
A hazai legjobbakat a felsővezetők hozzáállása, és a dolgozók megbecsülése különbözteti meg leginkább az átlagos munkahelyektől: leegyszerűsítve az, hogy mennyire kezelik "biorobotként" a dolgozókat vagy veszik emberszámba őket.
Kétharmaduk értékesnek tartja önmagát
A magyarországi legjobb munkahelyek dolgozóinak 67 százaléka véli úgy, hogy a vállalat vezetése a cég legértékesebb erőforrásaként bánik a munkatársakkal. A regionális összehasonlításból emellett azonban az is kiderült, hogy a magyar dolgozók sokkal pesszimistábban ítélik meg munkaerőpiaci esélyeiket. Alig egyötödük gondolja úgy, hogy könnyedén találna új munkahelyet, szemben a korábban már említett 47 százalékos régiós átlaggal.
A magyarországi munkahelyek relatív hátrányát jelentik továbbá a kommunikációs elégtelenségek - a magyar munkavállalók az átlagosnál nagyobb arányban panaszkodnak arról, hogy nem világosak számukra a közös vállalati célok, sőt, a mindennapi munkájuk elvégzéséhez szükséges információkhoz sem jutnak hozzá mindig a kellő időben és mennyiségben.
A felmérés tanúsága szerint Magyarországon nagy kihívást jelent a tehetségek megtartása is: a dolgozók kevesebb mint egyharmada gondolja csupán, hogy vállalata képes megtartani azokat a munkavállalókat, akik fontosak a cég sikeressége szempontjából.