Óbuda alagutat és hidakat akar

Leginkább alagútban vezetett 9 kilométeres szakasz lesz majd az M0 folytatása a 2008-ra elkészülő északi híd után, de csak 2014-ban.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakasza legkorábban 2014-re épülhet meg, így a 2008 nyarára elkészülő M0-ás északi híd forgalma addig a jelenleg is túlzsúfolt Szentendrei útra zúdul - mondta Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere, az épülő híd óbudai szakaszának csütörtöki helyszíni bejárásán. Hozzátette: az önkormányzat egyhangúlag támogatta a szóban forgó útszakasz lehetséges nyomvonalát, amellyel a civil szervezetek, Budakalász, és Üröm önkormányzata is egyetért, illetve továbbgondolásra alkalmasnak tart.

A 9 kilométeres út a korábbi verziónál északabbra, Békásmegyer és Budakalász, majd Üröm és Pilisborosjenő között, a környezetszennyezés minimalizálása érdekében többségében alagútban vezetne, és a 10-es utat a jelenlegi ürömi elágazástól 2 kilométerrel északra érné el. A műszaki megoldástól függően 40-60 milliárd forintra becsült útszakasz környezetvédelmi engedélyeztetése 2011-re fejeződhet be, majd a tervezési-kivitelezői közbeszerzési eljárások után, három év múlva készülhet el. Bús Balázs kiemelte: a III. kerületi önkormányzat abban érdekelt, hogy a végleges környezetvédelmi engedélyeztetés minél előbb befejeződjék. A polgármester ugyanakkor szükségesnek tartja, hogy az M0-ás északi hídja mellett mielőbb megépüljön az északi vasúti összekötő hídhoz kapcsolódó aquincumi közúti híd is, mert csak ez oldhatja meg megnyugtatóan Észak-Buda közlekedési helyzetét.Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. környezetvédelmi főmérnöke közölte: a három lehetséges nyomvonalra elkészítették az előzetes környezetvédelmi hatástanulmányt, amit elküldtek a Környezetvédelmi Főfelügyelőségnek, amely várhatóan két hónap múlva dönt, hogy azt elfogadja-e. Ha igen, akkor elkészítik az előzetes nyomvonal terveket, amelyek után részletes környezetvédelmi hatástanulmányt kell készíttetni, és engedélyeztetni.  Windisch László, az M0-ás hidat kivitelező M0 Északi Duna-híd Konzorciumot vezető Hídépítő Zrt. létesítmény vezetője elmondta: a szentendrei Duna-ág felett átívelő háromnyílású acélszerkezetű híd négy pillérre támaszkodik. Utalt arra, hogy a 80-120 méter hosszú hídelemeket Csepelen szerelik össze, és a Dunán uszályokon úsztatják a helyszínre.   Ha addig árvíz nem akadályozza a munkálatokat, akkor 2008 nyarára átadják a teljes hidat a forgalomnak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo