Az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakasza legkorábban 2014-re épülhet meg, így a 2008 nyarára elkészülő M0-ás északi híd forgalma addig a jelenleg is túlzsúfolt Szentendrei útra zúdul - mondta Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere, az épülő híd óbudai szakaszának csütörtöki helyszíni bejárásán. Hozzátette: az önkormányzat egyhangúlag támogatta a szóban forgó útszakasz lehetséges nyomvonalát, amellyel a civil szervezetek, Budakalász, és Üröm önkormányzata is egyetért, illetve továbbgondolásra alkalmasnak tart.
A 9 kilométeres út a korábbi verziónál északabbra, Békásmegyer és Budakalász, majd Üröm és Pilisborosjenő között, a környezetszennyezés minimalizálása érdekében többségében alagútban vezetne, és a 10-es utat a jelenlegi ürömi elágazástól 2 kilométerrel északra érné el. A műszaki megoldástól függően 40-60 milliárd forintra becsült útszakasz környezetvédelmi engedélyeztetése 2011-re fejeződhet be, majd a tervezési-kivitelezői közbeszerzési eljárások után, három év múlva készülhet el. Bús Balázs kiemelte: a III. kerületi önkormányzat abban érdekelt, hogy a végleges környezetvédelmi engedélyeztetés minél előbb befejeződjék. A polgármester ugyanakkor szükségesnek tartja, hogy az M0-ás északi hídja mellett mielőbb megépüljön az északi vasúti összekötő hídhoz kapcsolódó aquincumi közúti híd is, mert csak ez oldhatja meg megnyugtatóan Észak-Buda közlekedési helyzetét.Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. környezetvédelmi főmérnöke közölte: a három lehetséges nyomvonalra elkészítették az előzetes környezetvédelmi hatástanulmányt, amit elküldtek a Környezetvédelmi Főfelügyelőségnek, amely várhatóan két hónap múlva dönt, hogy azt elfogadja-e. Ha igen, akkor elkészítik az előzetes nyomvonal terveket, amelyek után részletes környezetvédelmi hatástanulmányt kell készíttetni, és engedélyeztetni. Windisch László, az M0-ás hidat kivitelező M0 Északi Duna-híd Konzorciumot vezető Hídépítő Zrt. létesítmény vezetője elmondta: a szentendrei Duna-ág felett átívelő háromnyílású acélszerkezetű híd négy pillérre támaszkodik. Utalt arra, hogy a 80-120 méter hosszú hídelemeket Csepelen szerelik össze, és a Dunán uszályokon úsztatják a helyszínre. Ha addig árvíz nem akadályozza a munkálatokat, akkor 2008 nyarára átadják a teljes hidat a forgalomnak.Óbuda alagutat és hidakat akar
Leginkább alagútban vezetett 9 kilométeres szakasz lesz majd az M0 folytatása a 2008-ra elkészülő északi híd után, de csak 2014-ban.
Véleményvezér

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében
Szemétfronton már egyetértenek az illetékesek.

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt
A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.