Az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakasza legkorábban 2014-re épülhet meg, így a 2008 nyarára elkészülő M0-ás északi híd forgalma addig a jelenleg is túlzsúfolt Szentendrei útra zúdul - mondta Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere, az épülő híd óbudai szakaszának csütörtöki helyszíni bejárásán. Hozzátette: az önkormányzat egyhangúlag támogatta a szóban forgó útszakasz lehetséges nyomvonalát, amellyel a civil szervezetek, Budakalász, és Üröm önkormányzata is egyetért, illetve továbbgondolásra alkalmasnak tart.
A 9 kilométeres út a korábbi verziónál északabbra, Békásmegyer és Budakalász, majd Üröm és Pilisborosjenő között, a környezetszennyezés minimalizálása érdekében többségében alagútban vezetne, és a 10-es utat a jelenlegi ürömi elágazástól 2 kilométerrel északra érné el. A műszaki megoldástól függően 40-60 milliárd forintra becsült útszakasz környezetvédelmi engedélyeztetése 2011-re fejeződhet be, majd a tervezési-kivitelezői közbeszerzési eljárások után, három év múlva készülhet el. Bús Balázs kiemelte: a III. kerületi önkormányzat abban érdekelt, hogy a végleges környezetvédelmi engedélyeztetés minél előbb befejeződjék. A polgármester ugyanakkor szükségesnek tartja, hogy az M0-ás északi hídja mellett mielőbb megépüljön az északi vasúti összekötő hídhoz kapcsolódó aquincumi közúti híd is, mert csak ez oldhatja meg megnyugtatóan Észak-Buda közlekedési helyzetét.Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. környezetvédelmi főmérnöke közölte: a három lehetséges nyomvonalra elkészítették az előzetes környezetvédelmi hatástanulmányt, amit elküldtek a Környezetvédelmi Főfelügyelőségnek, amely várhatóan két hónap múlva dönt, hogy azt elfogadja-e. Ha igen, akkor elkészítik az előzetes nyomvonal terveket, amelyek után részletes környezetvédelmi hatástanulmányt kell készíttetni, és engedélyeztetni. Windisch László, az M0-ás hidat kivitelező M0 Északi Duna-híd Konzorciumot vezető Hídépítő Zrt. létesítmény vezetője elmondta: a szentendrei Duna-ág felett átívelő háromnyílású acélszerkezetű híd négy pillérre támaszkodik. Utalt arra, hogy a 80-120 méter hosszú hídelemeket Csepelen szerelik össze, és a Dunán uszályokon úsztatják a helyszínre. Ha addig árvíz nem akadályozza a munkálatokat, akkor 2008 nyarára átadják a teljes hidat a forgalomnak.Óbuda alagutat és hidakat akar
Leginkább alagútban vezetett 9 kilométeres szakasz lesz majd az M0 folytatása a 2008-ra elkészülő északi híd után, de csak 2014-ban.
Véleményvezér
Magyarországon emelkedtek a legnagyobbat az ipari termelői árak, miközben a kormány szerint mi kapjuk a legolcsóbban az energiát az oroszoktól
Sok az ellentmondás a kormány által mondottakban.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás
A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság
Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon
A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.