A MÁV szervezeti átalakításának részeként az idén önálló társasággá szervezi a személyszállítási üzletágát. Az eredeti tervek szerint MÁV-SzeVaSZ Személyszállító Vasúti Szolgáltató Zrt. néven jött volna létre a társaság, amelynek a második negyedévben kellett volna megkezdenie működését. A Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium céginformációs szolgálata adatai szerint 2007. január 11-én be is jegyezték a céget MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. néven.
Az új társaság apportjába tartozik majd a személyszállító gördülőállomány, beleértve a jelenlegi és az újonnan beszerzendő motorvonatok is. Az önálló személyszállítási társaság az eszközeihez kapcsolódó beruházási hiteleket magával viszi, és a közszolgáltatási szerződés megkötése után keletkező bevételeiből azokat folyamatosan törleszti.
A személyszállítási üzletág (a MÁV évente 152 millió utast szállít) értékbecslésre és az apportlista összeállítására a MÁV Zrt. gyorsított meghívásos közbeszerzési tendert írt ki. A nyertesnek a MÁV személyszállítási üzletágának főkönyvében szereplő több mint háromezer személykocsi és motorvonat vagyonértékelését kell elkészítenie, emellett ki kell alakítania az újonnan szerveződő társaságba apportálandó vagyonelemek listáját.
Nem szállíthatna utasokat a MÁV?
A MÁV-Start Zrt. egyelőre még nem rendelkezik vasúti személyszállítási működési engedéllyel, noha július elsejétől már ennek a MÁV leányvállalatnak kell működtetnie a vasúti személyszállítást.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.