Nem semmi: 1982 óta nem volt ilyen rossz év

Decemberben az amerikaiak közül csak a Ford mutatott fel növekedést; a tavalyihoz képest 32,8 százalékkal több kocsit tudott eladni. Bezzeg a japánok: a Toyota, Honda és a Nissan 20 százalék feletti növeledést tudhat maga mögött. Az amerikai autóipar szörnyű évet zárt tavaly, 1982 óta a leggyöngébb volt a értékesítés - írta a szerdai USA Today.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A recesszióból való lassú kilábalásra utal, hogy a 2009 decemberi eladások 15,1 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az év végi javulás ellenére az egész éves romlás 21,2 százalékos volt, összesen 10,4 millió gépkocsit adtak el a kereskedők. Ez messze elmarad az amerikai autóértékesítések csúcsidőszakától, amikor még évente 16 millió autó talált gazdára.

2009 decemberében az amerikai autógyártók közül egyedül a Ford mutatott fel forgalomnövekedést; az egy évvel korábbihoz képest 32,8 százalékkal több kocsit tudott eladni. A másik két amerikai gyártó, a több milliárd dolláros szövetségi segéllyel életben tartott General Motors, valamint Chrysler eladásai romlottak, előbbié 5,7, utóbbié 3,7 százalékkal.

Japánok az élre

Az amerikai piacon az év utolsó hónapjában a többi jelentős gyártó is javulást ért el. A japán Toyota, Honda és Nissan 32,3, 24,5, illetve 18,2 százalékos növekedést produkált. A Hyundai kiemelkedő 40,6 százalékkal több autót adott el, mint 2008 decemberében, de a koreai cég az eladott kocsik számát tekintve még így is csak a hetedik volt a rangsorban. A legtöbb autót, 207 ezret a GM értékesítette, jóllehet a cég megvált három márkájától, a Pontiactól, a Saturntól és a Hummertól. A második és a harmadik a Toyota és a Ford volt 187 ezer, illetve 183 ezer eladott járművel.

Az egész év viszonylatában a legnépszerűbb jármű a Ford F-sorozatú kisteherautója volt, amelyből 413 ezer talált gazdára. A Toyota Camryból és Solarából 356 ezret, a Chevrolet Silveradóból 316 ezret értékesítettek. Ezeket követte a sorban a Toyota Corolla, illetve Matrix, a Honda Accord és a Nissan Altima. A The Washington Post által idézett szakértők szerint az amerikai autópiac a lassú felépülés jeleit mutatja, egyelőre inkább csak stabilizálódásról lehet beszélni. Ken Czubay, a Ford értékesítési alelnöke szerint a fogyasztók bizalma még nem tért vissza a tavalyi recesszió által okozott sokk után.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo