A recesszióból való lassú kilábalásra utal, hogy a 2009 decemberi eladások 15,1 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az év végi javulás ellenére az egész éves romlás 21,2 százalékos volt, összesen 10,4 millió gépkocsit adtak el a kereskedők. Ez messze elmarad az amerikai autóértékesítések csúcsidőszakától, amikor még évente 16 millió autó talált gazdára.
2009 decemberében az amerikai autógyártók közül egyedül a Ford mutatott fel forgalomnövekedést; az egy évvel korábbihoz képest 32,8 százalékkal több kocsit tudott eladni. A másik két amerikai gyártó, a több milliárd dolláros szövetségi segéllyel életben tartott General Motors, valamint Chrysler eladásai romlottak, előbbié 5,7, utóbbié 3,7 százalékkal.
Japánok az élre
Az amerikai piacon az év utolsó hónapjában a többi jelentős gyártó is javulást ért el. A japán Toyota, Honda és Nissan 32,3, 24,5, illetve 18,2 százalékos növekedést produkált. A Hyundai kiemelkedő 40,6 százalékkal több autót adott el, mint 2008 decemberében, de a koreai cég az eladott kocsik számát tekintve még így is csak a hetedik volt a rangsorban. A legtöbb autót, 207 ezret a GM értékesítette, jóllehet a cég megvált három márkájától, a Pontiactól, a Saturntól és a Hummertól. A második és a harmadik a Toyota és a Ford volt 187 ezer, illetve 183 ezer eladott járművel.
Az egész év viszonylatában a legnépszerűbb jármű a Ford F-sorozatú kisteherautója volt, amelyből 413 ezer talált gazdára. A Toyota Camryból és Solarából 356 ezret, a Chevrolet Silveradóból 316 ezret értékesítettek. Ezeket követte a sorban a Toyota Corolla, illetve Matrix, a Honda Accord és a Nissan Altima. A The Washington Post által idézett szakértők szerint az amerikai autópiac a lassú felépülés jeleit mutatja, egyelőre inkább csak stabilizálódásról lehet beszélni. Ken Czubay, a Ford értékesítési alelnöke szerint a fogyasztók bizalma még nem tért vissza a tavalyi recesszió által okozott sokk után.