A felmérésről szóló hétfői közlemény szerint amióta a veszélyről szóló híradások elszaporodtak, a korábbiakhoz képest a magyarok 8 százaléka eszik kevesebb baromfit, és az arány jóval elmarad a 14 százalékos európai átlagtól. A felmérést öt földrész 41 országában, internet-használók körében végezte el a piackutató cég, 2006 május-júniusban, 22.800 fő megkérdezésével.
A megkérdezettek magyarok többsége, 56 százaléka nem aggódik a madárinfluenza járvány kitörése miatt, hasonlóan az 58 százalékos európai átlaghoz. A közlemény szerint a biztonságérzet valószínűleg abból ered, hogy a magyarok mintegy kétharmada úgy gondolja, Magyarországon az illetékesek megtették a madárinfluenza figyelése és megelőzése érdekében szükséges egészségügyi és biztonsági intézkedéseket. A pozitívan vélekedő magyarok 59 százalékos aránya kiemelkedően magas a globális 42 százalékos átlaghoz képest. Ugyanakkor a magyar válaszadók 85 százaléka látja úgy, hogy a madárinfluenza járvány hátrányos lenne a nemzet- és világgazdaságra.
Szemben az európai 40 százalékos átlaggal, a magyarok mindössze 10 százaléka válaszolt igennel arra a kérdésre, miszerint utazásainál elkerüli-e azokat a helyeket, ahonnan a madárinfluenza előfordulásáról hallott. Magyarországon leginkább vörös húsokra váltottak azok, akik a korábbiaknál kevesebb baromfit fogyasztanak, kisebb mértékben választották a halat és részben a zöldségféléket. Ez eltér a nemzetközi trendektől, mivel Európában legtöbben hallal helyettesítik a baromfit.
Európai összehasonlításban legkevésbé a skandinávok és a lengyelek tartanak országukban a madárinfluenza járványtól. Legmagasabb az aggódók aránya Portugáliában, Törökországban, Franciaországban, Spanyolországban és a Baltikumban.
Egy esetleges járvány gazdasági káraitól Európában legnagyobb arányban a portugálok, olaszok, görögök, franciák és magyarok tartanak. Legkevésbé pedig a dánok, finnek és lengyelek. A madárinfluenzáról szóló híradására a baromfifogyasztás kimagasló arányban esett vissza Törökországban, majd Görögország és Spanyolország következik. A legkisebb hatást a négy skandináv országban regisztrálták a Nielsen kutatói.