A Nyugat és Közép-Dunántúl térségében pedig az volt megfigyelhető, hogy a hitelfelvételre készülők az induláskor elveszettnek érezték magukat, de a banki ügyintézőktől kapott segítségnek köszönhetően gyorsan úrrá lettek a nehézségeken. Budapesten a hitelfelvevők többsége (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nem volt bizonytalan, mert megfelelően tájékozódott hitelfelvétel előtt, a megkérdezettek 27 százaléka viszont bizonytalan volt, de szakértői segítséggel el tudott indulni, illetve megoldották a problémáját.
„A lakásvásárlás fontos döntés az ügyfelek életében, így nem mindegy, hogyan zajlik a folyamat. Nagyon megnehezítheti az ügymenetet, ha a hiteligénylés közben derül ki például, hogy az adásvételi szerződés nem megfelelő tartalommal, formában készült el vagy, hogyha nem tudunk egy olyan szolgáltatásról, mint például az azonnali értékbecslés, amivel akár egy héttel is lerövidíthető az ügyintézés. A kutatás eredménye is azt igazolja, hogy érdemes a fióki tanácsadók, hitelszakértők bevonásával áttekinteni a lehetőségeket, egyeztetni a lépéseket, így könnyebb megtalálni a legmegfelelőbb megoldásokat” – mondta Kasziba Erika, az OTP Bank lakáshitelek üzletfejlesztésért felelős szakmai vezetője.
A válaszadók közel fele utólag is úgy látja, jól mérte fel a hiteligénylést. Azok, akik változtatnának, ha újrakezdhetnék a hitelügyintézést, azt válaszolták, hogy jobban átgondolnák a terveiket, több időt szánnának a lehetőségek feltérképezésére, rugalmasabban állnának a kereséshez, előbb kérnének szakértői segítséget.