Munkahelyet váltana a dolgozók több mint kétharmada

A magyar munkavállalók több mint kétharmada nyitott a munkahelyváltásra, döntő többségük pedig elsősorban a kedvezőbb bér- és juttatási csomag reményében keres új lehetőséget – derül ki az wherewework.hu 2025-ös munkaerőpiaci kutatásából. A felmérés rávilágít arra, hogy a munkavállalói elvárások és a munkáltatói ajánlatok között érezhető különbségek mutatkoznak, különösen a jövedelmi viszonyok és a béren kívüli juttatások terén.

Munkáltatói nézőpont – kínált juttatások és gyakoriságuk

A munkáltatói válaszok alapján a leggyakrabban kínált juttatások közé tartozik a teljesítményalapú bónusz (55,1 százalék) és a rugalmas munkarend vagy távmunka lehetőség (51,9 százalék), amelyek messze a legelterjedtebb béren kívüli elemek. Ezeket követik az étkezési hozzájárulás (36,7 százalék) és a magán egészségbiztosítás (22,8 százalék), utóbbi esetében azonban a családtagokra kiterjesztett fedezetet már csak 10,8 százalék kínál. Az olyan kiegészítő juttatások, mint például tréningek, képzési keretek vagy wellness előfizetések 15–30 százalék közötti gyakorisággal jelennek meg, míg a mentálhigiénés támogatás (7,6 százalék) vagy az extra szabadnapok (13,9 százalék) ritkábban fordulnak elő. A válaszadók egy része (kb. 8 százalék) olyan egyedi juttatásokat is említett, mint az irodai masszázs, partneri kedvezmények vagy egyéb szolgáltatás alapú támogatások.

A jövőre vonatkozó tervek tekintetében a többség inkább kivár: 65,2 százalék nem tervez változást a juttatási struktúrában, míg csupán 10,1 százalék jelezte a költségkeret növelését, és 13,3 százalék tervezi új típusú juttatások bevezetését. Érdekesség, hogy ezzel párhuzamosan 11,4 százalék éppen csökkenteni készül a meglévő csomagját. A válaszok alapján a cégek többsége jelenleg nem kezeli aktívan a juttatási rendszer fejlesztését stratégiai területként.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo