Munkáltatói nézőpont – kínált juttatások és gyakoriságuk
A munkáltatói válaszok alapján a leggyakrabban kínált juttatások közé tartozik a teljesítményalapú bónusz (55,1 százalék) és a rugalmas munkarend vagy távmunka lehetőség (51,9 százalék), amelyek messze a legelterjedtebb béren kívüli elemek. Ezeket követik az étkezési hozzájárulás (36,7 százalék) és a magán egészségbiztosítás (22,8 százalék), utóbbi esetében azonban a családtagokra kiterjesztett fedezetet már csak 10,8 százalék kínál. Az olyan kiegészítő juttatások, mint például tréningek, képzési keretek vagy wellness előfizetések 15–30 százalék közötti gyakorisággal jelennek meg, míg a mentálhigiénés támogatás (7,6 százalék) vagy az extra szabadnapok (13,9 százalék) ritkábban fordulnak elő. A válaszadók egy része (kb. 8 százalék) olyan egyedi juttatásokat is említett, mint az irodai masszázs, partneri kedvezmények vagy egyéb szolgáltatás alapú támogatások.
A jövőre vonatkozó tervek tekintetében a többség inkább kivár: 65,2 százalék nem tervez változást a juttatási struktúrában, míg csupán 10,1 százalék jelezte a költségkeret növelését, és 13,3 százalék tervezi új típusú juttatások bevezetését. Érdekesség, hogy ezzel párhuzamosan 11,4 százalék éppen csökkenteni készül a meglévő csomagját. A válaszok alapján a cégek többsége jelenleg nem kezeli aktívan a juttatási rendszer fejlesztését stratégiai területként.