Mindenki ismeri már az eurót (felmérés)

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) felmérése szerint ma már szinte mindenki ismeri az eurót, bár még sokan gondolják azt, hogy ismereteik hiányosak az új pénzről. Az emberek az információkat azonban nem a pénzintézeti tájékoztatókból szerzik.

A magyar fogyasztók – a jelentős és sokfelől érkező tájékoztatás, a médiakampány eredményeként - december végén, január elején már tájékozottabbak voltak az euróval kapcsolatos legfontosabb kérdésekben, mint a néhány hónappal ezelőtt végzett hasonló felméréskor voltak – derül ki az OFE legújabb felméréséből.
Az eddig beérkezett 204 kérdőív eredménye szerint a fogyasztók 95 százaléka tudja, hogy mi az euró. A megkérdezettek közül mindössze 10-en válaszoltak „nem”-mel. Az eurót ismerő 194 válaszadó többsége a tájékoztatások alapján elegendőnek tartja az ismereteit. Mindössze 14-en ítélték ezt nem elegendőnek, ugyanakkor a válaszadók közel negyede érzi úgy, hogy ismeretei csak részben elégségesek.
Az ismeretek forrásául mindenekelőtt a tévé, a rádió műsorait, az újságok tudósításait, valamint a reklámokat jelölték meg. Második helyen a kiadványokat, és viszonylag kevesen - mindössze a megkérdezettek kilenc százaléka - jelölték meg a bankok, a posta és a takarékszövetkezetek tájékoztatóit.
Az elegendőnek, vagy részben elegendőnek minősített tájékozottságnak megfelelően a többség tisztában van azzal, hogy mit kell tennie a birtokában maradt megszűnő valutákkal. 14-en válaszoltak úgy, hogy nem tudják, mit tegyenek és végeredményét tekintve ugyanígy értékelhető az a 12 válasz, hogy „semmit sem kell tenni”. Ez a megkérdezetteknek közel 13 százalékát jelenti, ami a korábbi OFE felméréskor tapasztaltaknak már csak negyede. Ezek szerint a tavaly év végi hazai euró kampány eredményes volt.
A felmérésből és európai uniós fogyasztói szervezetek információiból számos más hasznos tapasztalat is leszűrhető, amit - bízunk benne - az EMU-hoz (Európai Monetáris Unió) való csatlakozásunkkor hasznosíthatunk.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo