Mikor lesz kész az M7-es?

Strabag-Hídépítő alkotta Adria konzorcium jogorvoslati kérelmére a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatlan ideig felfüggesztette az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt közbeszerzési pályázatot - nyilatkozta Béni Gyöngy, a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. kommunikációs igazgatója.

A konzorcium azt kifogásolta, hogy a korábbi utolsó tárgyalási nap, és az erről szóló meghívó között csupán egy nap telt el, amit kevésnek tartottak az alapos felkészüléshez. A tenderkiírás szerint eredetileg 2007 december végéig át kellene adni a sztrádaszakaszt, ám mivel a közbeszerzési döntőbizottság ez év áprilisában egyszer már átmenetileg felfüggesztette a tendert, ezért, és az újabb felfüggesztés miatt 2008-ra csúszhat a szakasz megépítése és átadása.

Konzorciumok

Az NA Zrt. e hét elején hirdetett volna eredményt a 35,5 kilométer hosszú sztrádaszakasz pályázatán, amelyet a már említett konzorcium kifogása akasztott meg. A tendert még tavaly decemberben írta ki az ajánlatkérő, majd 2006 márciusában az Na Zrt. valamennyi részvételi jelentkezőt a szerződés teljesítésére alkalmasnak, jelentkezésüket érvényesnek minősítette. Ajánlatot tett a Zala-Somogy Konzorcium, az ADRIA Konzorcium, a PVT-M7 Konzorcium, a COLAS Autópálya Építő Közös Vállalkozás, a Bilfinger Berger-Swietelsky M7 Konzorcium, a GranDo Autópályaépítő 2006 Konzorcium, valamint a MOTA-ENGIL Engenharia e Construcao sa.

41,74 milliárd a legjobb ajánlat

A közbeszerzési eljárás második fordulójában hat konzorcium adott be ajánlatot. Közülük a legalacsonyabb árat, 41,74 milliárd forintot az osztrák Granit és a szlovák Doprastav konzorciuma (Grando) ajánlotta. Mögöttük végzett a Strabag-Hídépítő páros 45,8 milliárddal, míg a Swietelsky-Bilfinger konzorcium 46,26 milliárdot kért. A Vegyépszer és Betonút konzorciuma 46,29 milliárdjával következett, míg a legdrágább ajánlatot 49,9 milliárddal illetve 48,84 milliárddal a Viadom-Porr-Terrag-Asdag konzorcium és a COLAS adta be.

A nyertes kivitelezőnek az új autópályán kétszer két forgalmi sávot, plusz leállósávot kell megépítenie. A nyertesnek meg kell mozgatnia 3,2 millió köbméter földet. A pályaszakaszon meg kell építeni 39 felüljárót, egy 300 méter hosszú monolit vasbeton szerkezetű völgyhidat, és 1 pár autópálya pihenőhelyet WC-épülettel. A 36 kilométeres sztráda kivitelezésének kilométerára így átlagosan 1,1-1,3 milliárd forint, míg az M7-es új szakaszain eddig ennél jóval magasabb árak voltak jellemzők, amelyeket csak részben magyaráz a csomópontok, lehajtók, hidak száma.

A szakemberek szerint az eddigieknél élesebbnek tűnő verseny mellett az is csökkentette az árat, hogy a kiíró megváltoztatott műszaki tartalmú ajánlatokat kért a cégektől.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo