A konzorcium azt kifogásolta, hogy a korábbi utolsó tárgyalási nap, és az erről szóló meghívó között csupán egy nap telt el, amit kevésnek tartottak az alapos felkészüléshez. A tenderkiírás szerint eredetileg 2007 december végéig át kellene adni a sztrádaszakaszt, ám mivel a közbeszerzési döntőbizottság ez év áprilisában egyszer már átmenetileg felfüggesztette a tendert, ezért, és az újabb felfüggesztés miatt 2008-ra csúszhat a szakasz megépítése és átadása.
Konzorciumok
Az NA Zrt. e hét elején hirdetett volna eredményt a 35,5 kilométer hosszú sztrádaszakasz pályázatán, amelyet a már említett konzorcium kifogása akasztott meg. A tendert még tavaly decemberben írta ki az ajánlatkérő, majd 2006 márciusában az Na Zrt. valamennyi részvételi jelentkezőt a szerződés teljesítésére alkalmasnak, jelentkezésüket érvényesnek minősítette. Ajánlatot tett a Zala-Somogy Konzorcium, az ADRIA Konzorcium, a PVT-M7 Konzorcium, a COLAS Autópálya Építő Közös Vállalkozás, a Bilfinger Berger-Swietelsky M7 Konzorcium, a GranDo Autópályaépítő 2006 Konzorcium, valamint a MOTA-ENGIL Engenharia e Construcao sa.
41,74 milliárd a legjobb ajánlat
A közbeszerzési eljárás második fordulójában hat konzorcium adott be ajánlatot. Közülük a legalacsonyabb árat, 41,74 milliárd forintot az osztrák Granit és a szlovák Doprastav konzorciuma (Grando) ajánlotta. Mögöttük végzett a Strabag-Hídépítő páros 45,8 milliárddal, míg a Swietelsky-Bilfinger konzorcium 46,26 milliárdot kért. A Vegyépszer és Betonút konzorciuma 46,29 milliárdjával következett, míg a legdrágább ajánlatot 49,9 milliárddal illetve 48,84 milliárddal a Viadom-Porr-Terrag-Asdag konzorcium és a COLAS adta be.
A nyertes kivitelezőnek az új autópályán kétszer két forgalmi sávot, plusz leállósávot kell megépítenie. A nyertesnek meg kell mozgatnia 3,2 millió köbméter földet. A pályaszakaszon meg kell építeni 39 felüljárót, egy 300 méter hosszú monolit vasbeton szerkezetű völgyhidat, és 1 pár autópálya pihenőhelyet WC-épülettel. A 36 kilométeres sztráda kivitelezésének kilométerára így átlagosan 1,1-1,3 milliárd forint, míg az M7-es új szakaszain eddig ennél jóval magasabb árak voltak jellemzők, amelyeket csak részben magyaráz a csomópontok, lehajtók, hidak száma.
A szakemberek szerint az eddigieknél élesebbnek tűnő verseny mellett az is csökkentette az árat, hogy a kiíró megváltoztatott műszaki tartalmú ajánlatokat kért a cégektől.