Videó, podcast, közösségi média: top 3 lehetőség 2025-ben
1. A mozgókép minden túlzás nélkül ma már a marketing alapja. Az üzleti videó az az eszköz, amellyel nagy hatást lehet gyakorolni az ügyfelekre és eredményeket lehet elérni mind a vevői kör bővítésében mind a bevételek növekedésében. Napjainkban főként a rövid videók népszerűek.
2. A podcast a szakértelmet tükrözi, és a hitelességet erősíti, ezért érdemes szakértői interjúkkal podcastokban is jelen lenni az online és közösségi médiában.
3. Bár nagyon sokan temetik a Facebookot, a szakértő tapasztalata egyrészt az, hogy jelentős vásárlóerő van jelen, másrészt forgalomelterelésre az egyik legjobb eszköz: a Metán megosztott tartalmakkal eredményesen lehet tovább irányítani az érdeklőket a weboldalra.
Ami igazán ütős: az üzleti videó
Az üzleti videóval nagyon jó eredményeket lehet elérni napjainkban. Ez az a marketingeszköz, amelyet a szakértő mindenkinek javasol, egyben cáfolja is azt a tévhitet, hogy a videós marketing a kisvállalkozások számára elérhetetlen befektetés lenne.
„A Tiktok térhódításával a Meta is erősít mozgóképekben: nagyobb eléréseket biztosít a Reels-eknek, hogy a videós tartalmakkal visszacsábítsa magához a felhasználókat és a forgalmat. Nem ritka, hogy vannak ügyfeleink, akiknek az ötödik videója már millió feletti nézettséget hozott” – árulta el Dallos Zoltán.
Az üzleti videók készítésekor is fontos szempont, hogy meg kell találni az arany középutat. Olyan kérdéseket kell például átgondolni, hogy telefonnal vagy profi eszközökkel és stábbal készüljenek a videók, mik azok a témák, amelyek érdeklik az embereket, hogyan lehet megszólítani a nézőket. Profi rövidfilmek esetében pedig az is átgondolandó, hogy készül-e forgatókönyv és hogyan találjuk meg azt a stábot, aki segít megvalósítani az elképzeléseinket és elkészíteni az eredményeket hozó videókat?
Ha meglepetésszerűen feltűnik egy sztár például a fagyizóban vagy egy kis boltban, nincs idő arra, hogy a profi stábot hívja az ember, ilyenkor, ha a vállalkozó előkapja a mobiltelefonját és azzal készít fotót vagy videót, akkor is kimagasló eredményt ér el. Ám tapasztalatok szerint a minőségi – és folyamatos eredményt hozó – megjelenéshez inkább professzionális technika és szakértelem is szükséges.
„Érdemes a videógyártást kiszervezni, mert egyrészt nagy terhet vesz le ezzel a vállalkozó magáról: időt és pénzt spórol, másrészt ez is külön szakma. De ebben is van középút: sokan választják azt a megoldást, hogy maguk veszik fel a nyersanyagot, de a vágást, az utómunkálatokat rábízzák a profi szakemberekre. Azt mindenki érzi, hogy a közösségi média és a videós megjelenés fontos, de egy idő után sokszor házon belül a kreatív ötletek is elfogynak, erre is lehet külső segítséget találni” – részletezte Dallos Zoltán.