Mentsük meg a balatoni turizmust!

A turizmus működésének átalakításáért, modernizálásáért folyó, modell értékű program zárul az év végén a Balatonnál, amelynek részeként a napokban megjelent egy útmutató szakmai kiadvány, és hamarosan indul a turisztikai menedzserek továbbképzése - közölte Nyirádi Ágnes, a Balatoni Integrációs Kht. szakmai projektvezetője.

Európában már egy évtizede alkalmazzák a turizmusban azt a hatékony menedzsment rendszert, amelynek szemléletét és módszereit szeretnék most elterjeszteni a régióban, hogy aztán a példát az egész országra átültessék. A módszer lényege, hogy az érdekeltek működtetik a turizmust - összefogva a közszférával -, meghatározva annak fejlesztési céljait, irányait, ami nálunk még közel sincs így. (A balatoni szolgáltatóknak nagy segítség volt még az üdülési csekk, melynek köszönhetően lényegesen több vendéget fogadhattak)

Magyarországon például állandó problémát okoz, hogy a rendszerváltás óta teljesen átalakult az idegenforgalomban érdekelt intézmények, vállalkozások és az infrastruktúra tulajdonszerkezete, miközben a turizmus irányítási rendszere maradt a régiben. Ezen akarnak a programban résztvevők változtatni, mégpedig úgy, hogy a normál esetben hosszú évekig tartó átalakulási, fejlődési folyamatot hazai és uniós forrásokkal gyorsítják fel. Nem szabad azonban felelőtlenül fejleszteni, hiszen annak akár a táj szépsége - az egyik legnagyobb vonzerő - is áldozatául eshet.

Van jó példa is

Ennek megfelelően a Balaton Fejlesztési Tanács munkaszervezete, a Balatoni Integrációs Kht. három évvel ezelőtt vágott bele a programba, melyhez egy korábbi hazai példát vett alapul. Négy éve már akadt a Balatonnál egy település, Gyenesdiás, ahol mindenkit megelőzve magától jutott el odáig a helyi önkormányzat és a vállalkozói réteg, hogy szükség van az összefogásra és a szakemberek általi irányításra a turizmus fellendítéséért.

A program valójában ennek a folyamatnak a beindításáról, felgyorsításáról, a térségi turizmus szervezésről szól az egész üdülőrégióban, amely kezdetben egyfajta  tájékoztató, népszerűsítő munkából, úgynevezett roadshowból állt. Tavaly ősztől aztán megkezdődött az egyesületek szerveződése. Eddig 15 ilyen turisztikai egyesület jött létre a Balaton körül és tíz újabb alakulása van folyamatban.

A napokban jelent meg a "Balatoni TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) füzetek" címmel a szervezeti modell leírása, az eddigi tapasztalatok összegzése, megannyi útmutatással az ilyen típusú szervezetek létrehozásához és hálózatba szerveződéséhez. A kiadvány a kht-nál, illetve társaság internetes portálján is megtalálható.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo