A folyamatot azért kellene még jövő évben lezárni, mert ellenkező esetben az AKA adósságait az államnak kellene elszámolnia, és ez mintegy egy százalékkal növelné a költségvetés hiányát. Nem kizárt, hogy a PM ezért nem hagyta még jóvá az AKA tervezett kivásárlását. A régi hitelezők megtartása nem csak a kölcsönök kiváltásával járó megtakarítástól fosztja meg az államot, hanem szűkíti mozgásterét a továbbértékesítési pályázat során is. Ez pedig a jelenlegi fő tulajdonosoknak, köztük a Strabagnak kedvez, amely tavasszal már tett ajánlatot a 40 százalékos állami részesedésre, de nem járt sikerrel.
Felmerült az is, hogy az állam az AKA megszerzése után 9- 10 százalékra csökkentené a jelenlegi 14,5 százalékos hozamelvárást, így a 2031-ig tartó koncessziós időszak végéig évente fizetendő 25 milliárd forint rendelkezésre állási díj 18-20 milliárdra apadhatna. Igaz, ebben az esetben kevesebbet is lehetne kérni a sztrádaüzemeltetőért a továbbértékesítési pályázaton.