Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke bejelentette, hogy idén is lebonyolítják a Budapest Winter Invasion akciót december elseje és március 31-e között. Ennek keretében a fővárosba érkező vendégek 3 éjszaka áráért 4 éjszakát tölthetnek el a résztvevő szállodákban. Az idei akcióhoz csaknem 70 szolgáltató csatlakozott.
A marketingfogás célja, hogy a téli időszakban a Budapestre érkező turisták száma 15 ezer fővel, a vendégéjszakáké pedig 60 ezerrel emelkedjen. A tavalyi akció során a vendégéjszakák száma 25 500-zal emelkedett a szállodák jelentése szerint. Ráfér a reklám fővárosunkra, hiszen egyedül a budapesti szállodákban csökkent a foglaltság és az egy szobán realizált árbevétel 11 európai nagyvárossal szemben.
Niklai elmondta, hogy az akció promóciójának költségvetése meghaladja a 100 millió forintot, amelyet részben az akcióban részt vevő szolgáltatók, részben a Magyar Turizmus Zrt., illetve a fővárosi önkormányzat finanszíroz. Az akció elsődleges célpiaca Franciaország, Németország, Olaszország, Oroszország, a Skandináv országok, Írország. Másodlagos célpiac Ausztria, Lengyelország, Izrael, Románia, Szlovákia, Horvátország és Szerbia.