Az büntetésoka, hogy a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság nem megfelelően alkalmazta a központosított közbeszerzést. Ebben az esetben a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság még 2004-ben összegyűjtötte az államigazgatás intézményeitől az irodabútor igényeket, majd ezekre nyilvános közbeszerzést hirdetett. A nyertesek által kínált termékekből, és azok áraiból egy olyan "katalógus" készült, amely alapján a szervezetek megrendelhették a nekik szükséges bútorokat. (A központosított közbeszerzés lényege, hogy aki sokat rendel valamiből, az olcsóbban vásárol, ráadásul a kis mennyiségben vásárló szervezet is élvezi a nagybani vétel előnyeit.)
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság viszont felhívást küldött ez év márciusában, a katalógusban szereplő cégek közül háromnak, kérdezve, hogy mennyiért rendeznék be júliusig az új szentendrei rendőrséget. Azt is közölte, hogy az összességében legelőnyösebb ajánlatot fogadja el. A bútorok között voltak lemez-iratszekrények, íróasztalok, székek, és minden, ami egy ilyen helyre kell.
A felkért cégek be is adták ajánlataikat, amit a felhívó értékelt. Az egyik vesztes vállalkozó ezt követően fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, azzal érvelve, hogy a nyertes által szállítandó termékek egy része nem szerepelt a központosított közbeszerzésben, így azokat csak külön eljárás keretében lehetett volna megrendelni. Ezt a véleményt osztotta döntőbizottság is, kiegészítve azzal, hogy a katalógusban szereplő árukra nem lehet versenyt hirdetni.
A jogsértésért 300 ezer forint bírságot szabott ki a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságra a Közbeszerzési Döntőbizottság