A majdani M8-as autópálya részeként épülő, a jobb-és baloldali ártéri híddal együtt csaknem 1700 méter hosszú átkelő kivitelezési munkálatai az utolsó fázishoz érkeztek - mondta el Szalay Tibor.
Tájékoztatása szerint jelenleg folyik az 1065 méter hosszú, jobb oldali ártéri híd festése. A munka kétharmadával már végeztek is. Szerelik a mintegy 6 kilométer hosszú szalagkorlátot, s rövidesen megkezdődik a 3 kilométernyi gyalogos korlát felrakása is.
A héten hozzálátnak a kandeláberek felállításához, majd a szigetelés befejezésével megkezdik az útburkolat kopórétegének a felrakását. A tervek szerint júniusban kerül sor a híd próbaterhelésére, majd a műszaki átadást követően a forgalomba helyezésre - mondta el Szalay Tibor.
Az átkelő kétszer kétsávos lesz. Mindkét pályáján leállósávot, járdát és kerékpárutat alakítottak ki. Az úgynevezett kosárfüles híd építéséhez több mint 24 ezer tonna acélt használtak fel, az alapozás és a pillérek elkészítéséhez töb mint hatvanezer köbméter betonkeveréket építettek be. A híd elemeit a parton szerelték össze. A készre szerelt mederhidat világviszonylatban is egyedülálló mérnöki teljesítményként, tavaly decemberben nyolc bárkára emelték, keresztbe fordították a Dunán, így úsztatták a pillérek közé úsztatták, s fokozatosan rájuk engedték.
Itt megnézheti az építkezés aktuális helyzetét.