A nevezett, 1355/2016. (VII. 7.) számú kormányhatározat a turizmusfejlesztési célra felhasználható európai uniós források összehangolásáról szól. A közlönyben megfogalmazottak szerint a kormány a turizmussal kapcsolatos állami feladat- és intézményrendszer átalakításához szükséges intézkedésekről szóló 1156/2016. (III. 31.) számú határozata végrehajtása érdekében – több egyéb intézkedés mellett – vonta vissza a Balaton Területfejlesztési Koncepció (2014–2030) és a Balaton Területfejlesztési Stratégiai Program elfogadásáról, valamint a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet területén a 2014–2020-as uniós és hazai forrásokból megvalósuló beruházásokról szóló 1821/2015. (XI. 12.) kormányhatározatát.
A kormány később kiadott sajtóközleménye szerint "a kormány célja, hogy magasabb sebességbe kapcsolja a turizmust, ennek első lépéseként márciusban döntött a turizmus állami feladat- és intézményrendszerének átalakításáról, most pedig a turizmusfejlesztési célra felhasználható európai uniós források összehangolásáról is határozott. A Balaton fejlesztésére biztosított 300 milliárd forintot, koncentráltan a turizmusfejlesztésre, a turisztikai kormánybiztosság koordinálása mellett kívánja elkölteni a kabinet."
A Napi.hu szerint turisztikai fejlesztésre 26,7 milliárd, ebből 3,5 milliárd kerékpárutak építésére és 2,5 milliárd a borutak kialakítására jutott volna. A gazdaság fejlesztésére 25,2 milliárd forint volt az előirányzat, ebből legnagyobb tétel a balatoni cégek versenyképességének a javítása, 6,2 milliárdból.
A Balaton vízminőségének a javítása 59,2 milliárd forinttal szerepelt a visszavont határozatban, legnagyobb tétele a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése 35 milliárdból. A közlekedés 95,5 milliárdjába tartozott a 710-es számú út (a leendő M8-as autópálya) Balatonkenese és az M7-es közötti elmaradt 3 kilométeres szakaszának a megépítése autópálya-csomóponttal 9 milliárdból, továbbá az elektromos vasúti kör kiépítése és a központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül 25 milliárdért.