Már nem nagyon érdemes benzines autót venni

Aki napjainkban autóval végighalad egy európai belváros utcáin, azonnal számos nyomát láthatja a forgalmi trendek változásának. A külön kerékpáros sávok, az elektromos buszok, az elektromos töltőállomások és a szédült ütemben emelkedő parkolási díjak mind-mind azt jelzik, hogy a személyautók, főleg a belső égésű motorral felszereltek, már nem szívesen látott vendégek a sűrűn beépült belső kerületekben. A jövő az alternatív közlekedési eszközöké és a kibocsátásmentes erőforrásoké.

A Fidelity piaci megfigyelőinek előrejelzései szerint az éghajlatkímélő meghajtási módok versenyét az elektromos autók fogják megnyerni, melyek idővel teljesen kiszorítják majd a levegőszennyező belső égésű motorokkal gyártott társaikat.

Övék a jövő (Fotó: Pixabay)
Övék a jövő (Fotó: Pixabay)

A holnap mobilitását az áramosítás, a vezető nélküli járművek, a digitalizáció és az új mobilitási koncepciók fogják meghatározni (MADE - Mobility, Autonomous driving, Digitalization and Electrification) . Az átalakulás tempóját az éghajlatkímélő megoldásokat kínáló áramosítás diktálja.

A globális trend nagy haszonélvezői az elektromos járművek gyártói lesznek. Az akkumulátorgyárak, az alapanyag-beszállítók és a változó infrastruktúra bővülésében érintett vállalatok számra szintén kedvező üzleti lehetőségek kínálkoznak majd az egyre növekvő elektromosjármű-piacon. A műszaki előrehaladás a fejlesztési költségeket, a nagyobb darabszámok pedig a termékek árát csökkentik. „A cégek egyre ambiciózusabb fenntarthatósági célokat fogalmaznak meg, így fokozatosan nő az elektromos járművek iránt a magánszemélyek és a vállalkozások, intézmények felől megnyilvánuló kereslet is, emellett a kormányok is folyamatosan korszerűsítik a töltőhálózatot és a technológiát övező jogszabályi környezetet” - tette hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet-európai vezetője. A Roland Berger vállalatirányítási tanácsadó cég szakértői szerint az áramosítás a gépjárművek történetének eddigi legnagyobb horderejű változása lesz.

Véleményvezér

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo