Lesz pénz a magyar bor népszerűsítésére

Jövőre indulhat a közösségi bormarketing tényleges finanszírozása, mivel várhatóan 2008 elején állnak majd rendelékezésre a szükséges források - tájékoztatta Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkára az MTI-t.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hosszú egyeztetési folyamat után jelent meg nemrégiben a bor forgalomba hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló miniszteri rendelet. Ezzel lehetővé vált a borágazat két legfontosabb célfeladatának finanszírozása: a jövedéki  adót felváltó, literenkénti 8 forintos járulékot a minőségellenőrzés fejlesztésére és közösségi bormarketingre fordíthatják az ágazatban. (Vannak viszont pincészetek, amelyek szerint ez csak csepp a tengerben a sör és szeszipari cégek büdzséjéhez képest.)

A szakértők úgy vélik, hogy évente mintegy 1,5 milliárd forint kerülhet így abba a kasszába, amelyből a közösségi bormarketing is finanszírozható. A járulékbevétel 40 százaléka a minőségellenőrzés feladatát ellátó Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalhoz kerül, a fennmaradó 60 százalékot a közösségi bormarketing finanszírozására lehet fordítani. (Évek óta vita folyik a marketing hatékonyságáról.)

A járulékot utólagosan, évente két alkalommal - a jövedéki elszámoláshoz kötve - az augusztus 1. és november 30., illetve a december 1. és a július 31. közötti időszak után kötelesek megfizetni a borászatok. A rendelet szerint a fizetési kötelezettség első ízben a 2007. augusztus 1. és november 30. közötti időszakra vonatkozik.

2008. elején áll majd rendelkezésre először számottevő forrás - a kijelölt programok finanszírozására. Ez, ha időarányos befizetéssel számítják 250-300 millió forint körüli összeg lehet, az éves szinten befizetendő összeg egyharmada-egynegyede. Ám a forrás nagyságát jelenleg még reálisan nem lehet megbecsülni - mondta Horváth Csaba.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo