Lassuló kiskereskedelem

A legfrissebb adatok sxzerint tovább mérséklődött a kiskereskedelmi eladások növekedési üteme.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A kiskereskedelmi forgalom volumene szeptemberben 5,0%-kal, a III. negyedévben 5,6%-kal, az első kilenc hónapban átlagosan 6,6%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit a naptárhatástól megtisztított adatok alapján. Az egy hónappal korábbihoz képest 0,3%-kal nőtt a szezonális és naptárhatástól megtisztított szeptemberi volumenindex.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben az első kilenc hónapban folyóáron 3761,8 milliárd forint, ezen belül szeptemberben 453,6 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma szeptemberben az átlagos nö­vekedési ütemnél lassabban, az előző év azonos hónapjához viszonyítva 3,0%-kal bővült. Az első kilenc havi átlagos növekedés 3,2%-os volt.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítése az átlagos növekedési ütemnél gyorsabban, szep­temberben 6,4%-kal, az első kilenc hónapban 9,8%-kal bővült.

Ezen belül leggyorsabban - a kis súlyú használtcikk- és csomagküldő forgalom mellett - az illatszer- kiskereskedelem (szeptemberben 18,2%-kal, az I-IX. hónapban 24,0%-kal), valamint a számítástechnikai termék és a mobiltelefon forgalmazását is magába foglaló egyébiparcikk-kiskereskedelem (8,8, illetve 11,9%) értékesítése emelkedett. Szeptemberre 6,3%-ra mérséklődött a korábbi hónapokban magasabb növekedést elért bútor-, háztartásicikk- és építőanyag-kiskereskedelem bővülése. A könyv-, újság-, papíráru-kiskereskedelem szeptemberi eladásai 9,1%-kal, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-kiskeres­kedelemé 6,8%-kal haladták meg az egy évvel korábbit.

A textil-, ruházati és lábbeliüzletek forgalmi volumene szeptemberben az előző évi szinten maradt, az első kilenc havi forgalma 2,1%-os növekedést mutat.

Az Európai Unióban szeptemberben folytatódott a kiskereskedelmi forgalom mérsékelt ütemű nö­vekedése. Míg a májusban csatlakozott tagországokkal együtt (az EU-25-ben) 2%-os, az EU-15-ben 1,8%-os növekedést mértek az egy évvel korábbihoz képest, addig az eurózóna országaiban a forgalom stagnált.

A kiskereskedelmi ágazatba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-forgalom szeptemberben 6,8%-kal, az első kilenc hónapban 8,1%-kal haladta meg az előző évit. A gépjárműüzemanyag-töltő állomások forgalma csak kis mértékben bővült (szeptemberben 2,1%-kal, az I-IX. hónapban 3,1%-kal).

A kiskereskedelmi forgalom jármű és üzemanyag forgalommal együtt szeptemberben 4,9%-kal, az első kilenc hónapban 6,5%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

A szokásos rend szerint megtörtént a 2004. II. negyedévi adatok felülvizsgálata, a pótlólag beér­kezett, valamint javított adatokkal való ismételt feldolgozása. Az előzetesen publikálthoz képest a II. ne­gyedéves összesített kiskereskedelmi fogalom nem változott, a tevékenységcsoportonkénti volumen­indexek valamelyest elmozdultak.

A felülvizsgált adatokból számított országos kiskereskedelmi forgalom területi megoszlására tovább­ra is a közép-magyarországi régió (36%-os) túlsúlya jellemző. A többi régió részesedése 9-12% közötti volt. A kiskereskedelmi forgalom volumenének növekedése az átlagosnál gyorsabb volt a közép-ma­gyarországi régióban (8,4%), az átlaggal megegyező (8,2%) volt a dél-alföldi régióban, a többi régióban az országos átlag alatt maradt.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo