A veszteségekkel küszködő Seat spanyolországi gyárában a vállalatvezetés és a szakszervezet szerdán megállapodott a további leépítés részleteiben. E szerint a következő három évben 1600 munkahely szűnik meg a Volkswagenhez tartozó járműipari cégnél, egyebek mellett előnyugdíjazás, önkéntes távozás, illetve végkielégítések révén. A lépés a dolgozók egytizedét érinti. A mostani leépítés - amely szerves része a cég talpra állítását célzó átalakítási programnak - a második a cégnél: 2005 végén már végrehajtottak egy 700 fős létszámcsökkentést.
Az anyavállalat március elején jelezte, hogy mentőövet dob a Seatnak, és a következő tíz évben 5 milliárd eurót fordít fejlesztésekre a gyárban. A Seat gyakorlatilag azóta problémás a VW számára, amióta 1986-ban megvették a spanyol céget, a veszteség növekedett, az értékesítés pedig csökkent. Már többször felröppentek olyan hírek, hogy a VW bezárja a gyárat, és a termelést máshová - például Kelet-Európába - telepíti, de ezt a vezetés mindig cáfolta.
Lapáton 1600 katalán
Most csak elbocsátás esedékes, de nem lehetetlen: a Seat költözik Kelet-Európába, Spanyolországban túl drágák ugyanis a VW-nak.
Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?
Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. június 11. 15:30
Véleményvezér

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket
Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje
Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is
Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.