Kulcsrakész Európa csúcsberuházása, de nem működhet

Megkezdődött az Északi Áramlat-2 második vezetékének gázzal történő feltöltése. Az új német külügyminiszter ugyanakkor épp egy hete jelezte, egyelőre nem lehet engedélyezni az Északi Áramlat-2 földgázvezeték üzembe helyezését.

Annalena Baerbock a ZDF német országos közszolgálati televízió híradójában elmondta, akkor lehet engedélyezni az orosz földgázt Németországba Ukrajna és Lengyelország megkerülésével, a Balti-tenger alatt szállító Északi Áramlat második vezetékpárját, ha a beruházás megfelel az első vezetékpár kiépítése óta megváltoztatott európai uniós előírásoknak. A német diplomácia vezetője azt is kifejtette, hogy a kelet-ukrajnai válság elmélyülése miatt sem szabad üzembe helyezni az új vezetékpárt.

Bajban Európa egyik legnagyobb beruházása. Fotó: tozsdeforum.hu

Ehhez képest a vezeték elindításához szükséges legfontosabb technológiai eljárások megkezdődtek. "Hasonlóan az első vezetéken elvégzett eljáráshoz, a második vezetéket is fokozatosan töltik fel gázzal, hogy elérjék a szükséges térfogat- és nyomásszintet" - hangzott a bejelentésben. Az első vezeték feltöltése október 18-án fejeződött be, amely így üzemkésszé vált. A csőbe mintegy 177 millió köbméter úgynevezett technológiai gáz került, amely 103 bar nyomást biztosít a csőben. Ez elegendő a gázszállítás jövőbeni megindításához.

A Nord Stream 2 AG-tól a német szövetségi hálózati felügyelet (Bundesnetzagentur) szeptemberben kapta meg a független üzemeltetői minősítés iránti kérelmét, az EU harmadik energiacsomagja követelményeinek megfelelően.

A Gazprom orosz gázipari cég szeptember 10-én jelentette be, hogy befejeződött az Oroszországot Németországgal a Balti-tenger alatt összekötő Északi Áramlat-2 gázvezeték építése. A vezetékpáron évi 55 milliárd köbméter földgáz szállítható. A Gazprom korábban azt remélte, hogy 5,6 milliárd köbméter még idén elérheti a német elosztórendszert.

Az Ukrajnát elkerülő, 11 milliárd dolláros beruházás a duplájára, évi 110 milliárd köbméterre növeli a már meglévő Északi Áramlat kapacitását. Ukrajna számára kulcskérdés, hogy Oroszország milyen útvonalon fogja szállítani a gázt. A Moszkva és Kijev között jelenleg érvényben lévő tranzit-megállapodás 2024-ben jár le. Az ukrán felet megillető tranzitdíj elérheti az évi 3 milliárd dollárt. (MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo