Kulcsrakész Európa csúcsberuházása, de nem működhet

Megkezdődött az Északi Áramlat-2 második vezetékének gázzal történő feltöltése. Az új német külügyminiszter ugyanakkor épp egy hete jelezte, egyelőre nem lehet engedélyezni az Északi Áramlat-2 földgázvezeték üzembe helyezését.

Annalena Baerbock a ZDF német országos közszolgálati televízió híradójában elmondta, akkor lehet engedélyezni az orosz földgázt Németországba Ukrajna és Lengyelország megkerülésével, a Balti-tenger alatt szállító Északi Áramlat második vezetékpárját, ha a beruházás megfelel az első vezetékpár kiépítése óta megváltoztatott európai uniós előírásoknak. A német diplomácia vezetője azt is kifejtette, hogy a kelet-ukrajnai válság elmélyülése miatt sem szabad üzembe helyezni az új vezetékpárt.

Bajban Európa egyik legnagyobb beruházása. Fotó: tozsdeforum.hu

Ehhez képest a vezeték elindításához szükséges legfontosabb technológiai eljárások megkezdődtek. "Hasonlóan az első vezetéken elvégzett eljáráshoz, a második vezetéket is fokozatosan töltik fel gázzal, hogy elérjék a szükséges térfogat- és nyomásszintet" - hangzott a bejelentésben. Az első vezeték feltöltése október 18-án fejeződött be, amely így üzemkésszé vált. A csőbe mintegy 177 millió köbméter úgynevezett technológiai gáz került, amely 103 bar nyomást biztosít a csőben. Ez elegendő a gázszállítás jövőbeni megindításához.

A Nord Stream 2 AG-tól a német szövetségi hálózati felügyelet (Bundesnetzagentur) szeptemberben kapta meg a független üzemeltetői minősítés iránti kérelmét, az EU harmadik energiacsomagja követelményeinek megfelelően.

A Gazprom orosz gázipari cég szeptember 10-én jelentette be, hogy befejeződött az Oroszországot Németországgal a Balti-tenger alatt összekötő Északi Áramlat-2 gázvezeték építése. A vezetékpáron évi 55 milliárd köbméter földgáz szállítható. A Gazprom korábban azt remélte, hogy 5,6 milliárd köbméter még idén elérheti a német elosztórendszert.

Az Ukrajnát elkerülő, 11 milliárd dolláros beruházás a duplájára, évi 110 milliárd köbméterre növeli a már meglévő Északi Áramlat kapacitását. Ukrajna számára kulcskérdés, hogy Oroszország milyen útvonalon fogja szállítani a gázt. A Moszkva és Kijev között jelenleg érvényben lévő tranzit-megállapodás 2024-ben jár le. Az ukrán felet megillető tranzitdíj elérheti az évi 3 milliárd dollárt. (MTI)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo