Korábban is baj volt velük

A Combino villamosok prototípusát 1996-ban mutatták be, a könnyű alumínium felépítményű, moduláris jármű néhány évig a világ egyik legnépszerűbb villamosa volt. A Combino kereskedelmi sikerének az alumínium szerkezeti elemek hibás méretezésével kapcsolatos botrány vetett véget, miután az alig néhányéves járművek felépítménye több német üzemeltetőnél is megrepedt, és a járműveket biztonsági okokból ki kellett vonni a forgalomból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2002-2003-ban váratlanul problémák mutatkoztak a csavarral felerősített alumínium testhéjak torziós ellenállásával kapcsolatban, ezt a Siemens hivatalosan is elismerte 2003 decemberében, írta a Railway Gazette International 2005 október 1-jén megjelent áttekintésében a Combinókról. Ami 2002-ben néhány rögzítési hiba ártatlan esetének tűnt, később alapvető műszaki hibának bizonyult.

Több tanulmány után a Siemens háromlépcsős tervet készített a hibák kiküszöbölésére. A Siemens, a Combino márkanevet megtartva, Krefeld-Ürdingbe helyezte át a gyártást, ahol hasonló formatervezéssel, de megváltozott műszaki tartalommal, osztrák tervek alapján gyártanak acél vázszerkezetű villamosokat, egyebek között a BKV Zrt. számára is itt készültek a járművek - azonban a problémák ezzel nem szűntek meg.

A világon mintegy 15 város 481 Combinót rendelt eddig, írta a Railway Gazette International. A típus 1996. júliusi megjelenésétől tavaly októberig - amikor a Railway Gazette International összegzése elkészült - 114 Combino Basic típust szállítottak le, és 310 Advanced változatot rendeltek. A 424 rendelés mellett a portugáliai Almeida 24 Combinót rendelt rozsdamentes acéltesttel. Németországi nagyvárosokon - Augsburg, Düsseldorf, Erfurt, Freiburg, Nordhausen, Potsdam, Ulm - kívül Amszterdam, Bázel, Verona, Bern, Poznan és Budapest rendelt a Combinókból. Európán kívül Hirosima és Melbourne.

Problémák

Az olaszországi Verona 22, a spanyol Alicante városa 10 Combino megrendelését mondta le, 25 millió eurós kártérítést is kapott. A különböző panaszok nyomán 403 Combinót módosítani kellett, számos nagyváros városi tanácsának, illetve közlekedési vállalatainak főhetett a feje a Combinókkal kapcsolatban. Amszterdamban 2004. augusztusi lapjelentések szerint az ismert konstrukciós hibák mellett újabbat mutattak ki a rendszeres ellenőrzések, és az ottani közlekedési vállalat szóvivője kétségeit hangoztatta a villamosok harminc évre várt élettartamával kapcsolatban.

Bázelben arra 2003. októberben a lapok arról írtak, hogy az egész Combino-flottát javításra kellett küldeni, miután korábban a 28 Combinót biztonsági okokból már kivonták a forgalomból. Az ügyletet vizsgáló bizottság szakértői arra a következtetésre jutottak, hogy a Siemens már bevált, kipróbált technológiáként adta el az újonnan fejlesztett járműveket. A Siemens kártérítést fizetett, szakértők azonban a továbbiakban arra figyelmeztettek, hogy sínhálózat erős terhelése pénzügyi időzített bombát rejthet, amelyet a Siemensszel kötött szerződések nem fedeznek

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo