Komoly anyagi nehézségekkel néznek szembe a magyarok

A mindennapi élet nehézségeire rugalmassággal, élethosszig tartó tanulással, valamint az aktívan töltött évek számának növelésével reagálnak a magyarok az NN Longevity kutatása szerint. Bár ezek a túlélési ösztönök működnek, a kihívások súlyos nyomot hagynak mentális egészségünkön stressz, kiégés és szorongás formájában.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok élen járnak a hosszú élet iránti vágyakozásban, ugyanakkor az erre való felkészültség terén komoly kihívásokkal küzdenek – derül ki az NN 11 országra, köztük Magyarországra is kiterjedő „Longevity” kutatásából*. A felmérés szerint a magyarok 44 százaléka vágyik hosszú életre – ezzel az eredménnyel a spanyolokkal, románokkal és görögökkel együtt a sor elején vagyunk –, ám az ezzel járó kihívásokra a megkérdezettek alig 38 százaléka érzi magát felkészültnek. Ebben a tekintetében Japánt és Törökországot megelőzve hátulról a harmadik helyen állunk. 

Nem jó helyen állunk (Fotó: Pixabay)
Nem jó helyen állunk (Fotó: Pixabay)

A hosszú életre való felkészültséget az emberek elsősorban olyan tényezőkben mérik, mint a jóllét, az egészség, és az anyagi biztonság. Tíz fokozatú skálán átlagosan 5,5 pontig elégedettek a magyarok a saját életükkel, míg a 11 ország átlaga 6-os.

Alkalmazkodásban már jók vagyunk

A nehézségekkel, kihívásokkal teli élet egyfajta rugalmasságot igényel, a magyarok pedig abszolút felveszik ebben a versenyt a többi nációval. A válaszadók 73 százaléka számol azzal, hogy az élet tele van változással és – ami legalább ennyire fontos – ettől többnyire nem is ódzkodunk.

A legtöbben nem is tétlenkednek, hanem igyekeznek felkészülni ezekre a változásokra az élethosszig tartó tanulással, és a készségeik fejlesztésével. A megkérdezettek 85 százaléka tartja magát kíváncsinak és szívesen tanul új dolgokat, 76 százalék gondolja úgy, hogy évről évre több ismeretre tesz szert. Az e téren jellemző céltudatossággal a többség (59 százalék) az elmúlt három évben aktívan fektetett be szakmai fejlesztésébe.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo