Kóka három frontja

Jövőre a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban folytatódnak a reformok. A három legfontosabb feladat a közösségi közlekedés megújítása, az energiapiac liberalizációja és az, hogy a vállalkozások elöl ellapátoljuk a felesleges adminisztrációs akadályokat - mondta Kóka János, a tárca vezetője.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A miniszter szerint az ország előtt nincs más út, csak a reformoké. A miniszter addig akar a posztján maradni, amíg a reformok szabad utat kapnak. Kóka elmondta: a közlekedési reform keretében a Volán-társaságok várhatóan 2007 elején a minisztérium felügyelete alá kerülnek. A miniszter szerint igyekeznek "rendet rakni, karcsúsítani, és korszerűsíteni", például megszűnnek a felesleges igazgatósági és felügyelő bizottsági pozíciók. "Ez ugyan sokakat fog sérteni, de meg kell tenni" - mondta, hozzáfűzve, hogy persze lesznek ennél fontosabb lépések is, ilyen a buszpark fejlesztése, vagy a MÁV és a Volán menetrendjének az összehangolása.

Kóka János közölte: igyekeznek az áruszállító tranzitforgalom minél nagyobb részét a gyorsforgalmi úthálózatra terelni. Ezért a kamionok és teherautók az autópályákon kívüli útszakaszok használatáért útdíjat fognak fizetni. "Egyelőre bizonyos útszakaszokra a jelenlegi matricás rendszert fogjuk kiterjeszteni. 2008-tól pedig szeretnénk bevezetni az elektronikus díjszedést, így megvalósulhatna a használatarányos díjfizetés" - mondta.

Jövőre már 900 millió forint közvetlen költségvetési támogatással járulnak hozzá ahhoz, hogy a közúti fuvarozás egy részét a vasúti sínekre tereljék. Igazi áttörés csak a vasúti infrastruktúra fejlesztésétől várható, de ez is elindul - tette hozzá. Hosszútávon vonzó lehet a környezetkímélő vasúti árfuvarozás, bár ma még ez túl lassú, a vasúti fuvarozás átlagsebessége 9 kilométer/óra a várakozási időkkel együtt, de "2007-től az európai uniós pénzek nagy lökést adnak majd a fejlesztéseknek".

Energiapiac

Kóka János elmondta: jelentős konfliktusokra számít az energiapiac liberalizálása kapcsán. "A fogyasztók érdekében a monopóliumok, a szerzett jogok egész szokásrendszerét kell átalakítanunk" - hangsúlyozta. Véleménye szerint a teljes energiapiacot meg lehet és meg kell nyitni, hogy meginduljon a verseny az összes fogyasztóért.

Ennek az előnyeit hosszú távon rendkívülinek tartja a miniszter. Új villamosenergia- és gáztörvényt kell alkotni - jelentette ki. Számításai szerint 2007 második felére mindkét piac megnyílhat. Az ideihez képest csaknem háromszorosára nő az energiatakarékosságra fordítható költségvetési keret - mondta a gazdasági miniszter, hozzátéve, hogy további 15 milliárd forintos MFB-hitelkeret áll rendelkezésre.

A miniszter elmondta, hogy az energiatakarékossági program végrehajtásával 2010-ig 40 milliárd forintot lehet megtakarítani az éves gázszámlából.

Vállalkozások

Kóka János kijelentette: a vállalkozásokat sújtó adminisztrációs költségek csökkentésén át az adópolitikáig, a versenyképesség számos meghatározó elemét tartalmazza a GKM Üzletre hangolva programja és ezek a témák a Versenyképességi Tanács napirendjén is szerepelnek.

"Végre elindult az a folyamat, ahol a politika teret enged a gazdaság kezdeményező erejének" - jegyezte meg a miniszter. A miniszter beszámolt arról is, hogy folytatódik a minisztérium átalakítása. "A tárcán belül és a háttérintézményeinkben felszámoltuk a párhuzamos feladatok ellátását, a hatékonyság jegyében a minisztériumban 70-ről 23-ra csökkentettük a főosztályok számát, a 2007-es évnek pedig mintegy harmadannyi háttérintézménnyel vágunk neki" - tette hozzá. "A korszerű és modern állam számomra azt jelenti, hogy az állam azzal foglalkozik, amihez ért, ami a felelőssége, és ezt sokkal jobb minőségben végzi, mint korábban" - hangsúlyozta Kóka János.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo