Ungvárszki Ágnes, a munkáltatói oldal szóvivője szerint "adminisztráció csökkentésbe csomagolt" egyértelmű tehernövelésről van szó, amely számításaik szerint 14 százalék. Ráadásul az eleve rossz iparűzési adó szerint kellene számítani ezt az új, összevont adónemet.
Az adók összevonása nem egyszerűsítené az adminisztrációt sem, mivel Pataky Péter, a munkavállalói oldal szóvivője szerint a szakképzés korábbi színvonala sem tartható majd fenn a javasolt megoldás alapján.
Tátrai Miklós, a Pénzügyminisztérium államtitkára rámutatott: a kormány az OÉT szociális partnereinek korábbi elutasítását követően döntött a kisadók összevonásának Országgyűléshez beterjesztett formájáról, az országgyűlési vita során a kormány ismét döntési helyzetbe kerül, s akkor ismét valamilyen döntést hoz az ügyben.
Határozott nem az "egyszerűsítésre"Pataky Péter a jövő évi költségvetési törvényjavaslatról folytatott vitában - amelynek során a korábban már tárgyalt adótörvény tervezetekkel is foglalkoztak - nyomatékosan kifejezte: nem kérnek a kisadók összevonásából, ugyanúgy mint a társadalombiztosítási járulék együttes befizetéséből sem, amely az egyszerűsítés címén még nagyobb bonyolultságot, keveredést jelent majd. Ungvárszki Ágnes egy rémtörténetnek nevezte, illetve a nem megfelelő érdekegyeztetés állatorvosi lovának mindazt, amit a kormányoldal tett a kisadók összevonása ügyében.
Egyetértés volt a munkavállaló és a munkáltatói oldal között abban a kritikában is, amelyben kifejezték: a Munkaerőpiaci Alapból jelentős összegek kerülnek át olyan egyéb költségvetési célokra, amelyek nem szolgálják közvetlenül a foglalkoztatás javítását. Ezeknek az összegeknek a felhasználásáról nincs döntési helyzetben az alapot felügyelő, a szociális partnerek részvételével tevékenykedő testület, sőt még kellő tájékoztatásban sem részesül az átcsoportosítások felhasználásáról.