Kínlódnak az internetes kereskedők

Az év első felében stagnált a hazai e-kereskedelem. Csökkenő vásárlószám mellett, a hirdetések kényszerű növelésével és az árak emelésével tudták tartani a tavalyi szintet az e-kereskedők, de ez sem volt elég: az inflációs adatok fényében a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi - mutat rá a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Míg az e-kereskedők küzdenek a növekedés fenntartásáért, a használt piac jelentős növekedést mutat. Az elkövetkező években a teljes e-kereskedelemi piac struktúrájának változása várható, ahol az alkalmazkodó képesség és a stratégiai bővülés lesz a túlélés kulcsa.

Szabó László, ügyvezető partner (Fotó: Growww Digital)
Szabó László, ügyvezető partner (Fotó: Growww Digital)

Az e-kereskedelem az első félévben stagnált az egy évvel korábbi adatokhoz képest, miközben a vásárlások száma 4-5 százalékkal csökkent, ami a kereslet lassulását jelzi. Ezzel párhuzamosan, másfél év után, paradox módon a Google hirdetések (PPC) árai a második negyedévben emelkedni kezdtek.

Ez utóbbi azért meglepő, mert az e-kereskedők akkor növelik a hirdetési költségeiket, amikor a piac is növekszik. Ezzel szemben a reklámköltségek növekedése figyelhető meg. A kereskedők egyre többet fizetnek a kattintásért, hogy a csökkenő kereslet ellenére fenntartsák a növekedést – mutat rá Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.

A szokatlan piaci viselkedés magyarázata a szakértő szerint, hogy az e-kereskedők jelentős beruházásokat és fejlesztéseket indítottak az elmúlt években a megnövekedett kereslet kiszolgálására, melyek ma, a növekedés fenntartására kényszerítik a vállalkozásokat.

Apadó vásárlóközönség

A további adatokból kitűnik, hogy az online boltok látogatószáma megmaradt, azonban a rendelések száma csökkent. Egyfajta túlkínálat jellemzi az e-kereskedelmi piacot. Az e-kereskedőknek muszáj a csökkenő kereslet ellenére is növelniük a forgalmat, ennek következtében nagyobb a harc a vásárlókért, nő a verseny.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo