Kiderült, mennyiből nyaralnak idén a magyarok

A középkorú magyarok idén nagyjából átlagosan tíz százalékkal többet szánnak a nyaralásra, mint 2023-ban. A 2021-es mélyponthoz képest idén már nyolcvan százalékkal nagyobb számlát vállalnak az utazók a K&H biztos jövő felmérés szerint, amely a 30-59 évesek utazási terveit vizsgálta. Ugyanakkor euróban már máshogy fest az utazási matek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt évhez hasonlóan átlagosan 2,4 fő azok száma, akik ebből a költségkeretből útnak indulnának. A hosszabb távú adatsor csökkenő tendenciát mutat, elsősorban azért, mert negyedével nőtt azok száma, akik egyedül utaznak, vagy csak maguk után fizetik a nyaralás költségét.

Hányan mennek és kivel?

A középkorú magyarok többsége, 40 százaléka kettesben utazik. Ez főleg az ötvenes korosztályra jellemző, akik körében 50 százalék ez az arány. Hárman az utazók 13 százaléka indul nyaralni. A negyvenes korosztályban 24 százalék a hármasban nyaralók aránya. Az utazók száma alapján vizsgált kiadási átlagok erősen lejtenek az egyedül útnak indulók felé, akik átlagosan 205 ezer forintot szánnak nyaralásra. A kétfős nyaralások esetén már csak 120 ezer forint jut egy utazóra. A háromfős csoportok esetén 90 ezer, a négy fősöknél 85 ezer forint jut fejenként.


 
Jellemzően ugyanazokkal az útitársakkal tervezik a nyaralásukat, mint az elmúlt években. Az utazók 14 százaléka egyedül vág bele a nyári kalandba. Ez inkább a férfiakra és a központi régióban élőkre jellemző. Házastárssal vagy mással kettesben a K&H kutatásban megszólalók 43 százaléka nyaral, szűkebb családdal, szülőkkel, gyerekkel 46 százalékuk. Az utóbbi a nők esetén 56, a férfiaknál 39 százalék. A tágabb család bevonását az utazók 10 százaléka említette, főként az alacsonyabb jövedelműek. Baráti társaságok adják a nyaralók 17 százalékát. Ezen belül ebben a csoportban kiugróan magas, 30 százalék a fővárosiak aránya.
 
Nem változott az sem 2023-hoz képest, hogy miből fedezik az emberek az utazási kiadásokat. A felmérés válaszadóinak 69 százaléka saját jövedelmét és megtakarítását használja erre a célra. A 30–39 évesek körében 77, a magas jövedelműeknél 78 százalék ez az arány. Más családtag a nyaralók 19 százaléka esetén járul hozzá jelentősen az utazás költségéhez. A banki kölcsön átlagosan az emberek nyolc százaléka esetén játszik szerepet a kiadások fedezésében. Míg a magasabb bevétellel rendelkezők nemigen szorulnak rá erre, addig az alacsonyabb jövedelműek esetén 14-16 százalék ez az arány. A SZÉP kártya a tavalyi 30 százalék helyett idén várhatóan az utazók 25 százalékánál lesz jelentős forrás. A gyerekesek esetén 36, a gyermekteleneknél 19 százalék ez az arány.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo