Kevesebb tévét, több internetet "néznek" a kkv-k

Az információforrások között mind a nagyvállalatok, mind a kkv-k körében egyértelmű az internet dominanciája. A nyomtatott lap nem az igazi.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kis- és középvállalatokra nem jellemző a szervezett információszerzés, a KutatóCentrum közelmúltban készült felmérése során a megkérdezettek fele egyáltalán nem, míg harmada csupán alkalmanként végez piacfelmérést és versenytárselemzést.  A KutatóCentrum közleménye szerint az információforrások között mind a nagyvállalatok, mind a kkv-k körében egyértelmű az internet dominanciája. A gazdaság legfrissebb híreiről a megkérdezettek több mint 90 százaléka, szakmai kérdésekről ugyancsak 90 százalékuk, míg politikai témáról több mint 80 százalékuk tájékozódik az interneten is.

Az információforrások jelentőségét tekintve is a világháló vezet, a cég méretétől függetlenül a megkérdezettek körülbelül kétharmada értékelte nagyon fontosnak, szemben a televízióval, ami már messze nem ennyire meghatározó.
Annak ellenére, hogy politikai és gazdasági témában a nagy-, valamint a kis- és középvállalatok körében is az internet után a második legjellemzőbb információforrás a televízió, fontosságát csupán a megkérdezettek körülbelül 30 százaléka értékelte ötös skálán maximálisra. Sokkal jobb a szaklapok megítélése, a válaszadók 66 százaléka - ezen belül a kkv-k 70 százaléka, a nagyvállalatok 64 százaléka - tájékozódik a szakmát érintő kérdésekről e médiumok segítségével.

A szervezett információszerzés inkább a nagyvállalatokra jellemző, ebben a szegmensben a megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként készíttetnek piacfelmérést, illetve versenytárselemzést. Ezzel szemben a kkv-k fele egyáltalán nem végez hasonló adatgyűjtést. Azok a kisvállalatok, amelyek mégis foglalkoznak ilyen tevékenységgel, jellemzően alkalmanként, és akkor is leginkább házon belül, tehát nem bíznak meg erre szakosodott külső partnert. Rendszeres sajtófigyeléssel is csupán a megkérdezett kkv-k 30 százaléka foglalkozik, míg a kutatásban résztvevő nagyvállalatoknál ugyanez az arány csaknem a duplája, 59 százalék. A nagyvállalatokra az újság-előfizetés is jellemzőbb: csupán 23 százalékuk nem járat semmilyen napi, illetve hetilapot, míg a kis- és középvállalatok 36 százaléka nem él az információszerzés e formájával.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo