Kevesebb árut nagyobb távolságra

2004 I-III. negyedévében a hazai vállalatok - mind a szállítási ágazatokhoz tartozó, mind az ágazaton kívüli vállalkozások - összességében kevesebb árut szállítottak, de nagyobb távolságra.

2004 I-III. negyedévében a hazai vállalatok - mind a szállítási ágazatokhoz tartozó, mind az ágazaton kívüli vállalkozások - összességében kevesebb árut szállítottak, de nagyobb távolságra; de jelentős mér­tékű volt a nemzetközi áruszállítási teljesítmények növekedése. Bővült a nemzetközi személyszállítás utasszáma, utaskilométer-teljesítménye, a helyi személyszállításban csökkent a metrón, földalattin köz­lekedők száma. A Budapest/Ferihegyi repülőtér utasforgalma jelentősen növekedett. Az első alkalom­mal forgalomba helyezett személygépkocsik száma visszaesett, a motorkerékpároké nőtt.

2004 I-III. negyedévében a szállítással foglakozó vállalkozások körében 6%-kal csökkent az egyéni vállal­kozások és 8%-kal a betéti társaságok száma, miközben a korlátolt felelősségű társaságok száma 4%-kal nőtt. A legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások alkalmazásában állók létszáma kismértékben, a teljes munkaidő­ben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 11,2%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások által szállított áruk tömege összességében 2%-kal kisebb volt, mint 2003 I-III. negyedévében. Vasúton 3%-kal nőtt, a közúti áruszállításnál 6%-kal csökkent a szállított árumennyiség. Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 10%-kal; a közúti áruszállítás teljesítménye 13, illetve a vasúti áruszállításé 8%-kal nőtt: A közúti áruszállítás részesedése 48, a vasúté 29%-os volt.

Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 5%-kal csökkent, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 2%-kal nőtt. A nemzetközi áruszállításban - mindenekelőtt a közúti áruszállítás teljesítményeinek köszönhe­tően - a szállított áruk mennyisége 5, az árutonnakilométer-teljesítmény értéke 15%-kal bővült.

A közúti fuvarozásban - a szállítás árutonna-kilométerben kifejezett értékének 31%-át teljesítő ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve - a szállított áruk tömege 4%-kal csökkent, az árutonna-kilométer­ben kifejezett teljesítmény 9%-kal nőtt.

A távolsági személyszállításban az utasok száma és az utaskilométer-teljesítmény egyaránt 2%-kal növe­kedett. Az utaskilométer-teljesítmény belföldön a bázisszint alatt maradt, nemzetközi viszonylatban azonban - elsősorban a légi személyszállítás növekedésének köszönhetően - 15%-kal emelkedett, így a légi személy­szállítás (a 2002. év végi 13 és a 2003. év végi 15%-ról) 17%-ra növelte részesedését, míg a közúti személy­szállítás részaránya 45, a vasúté 38%-os volt.

A helyi személyszállítási teljesítmények kismértékben csökkentek, ezen belül a metró és a földalatti utas­száma, illetve utaskilométer-teljesítménye 6%-kal csökkent.

A Budapest/Ferihegyi repülőtérre összesen 82,1 ezer járat érkezett, illetve indult, ez 23%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az összes gépforgalomból a kereskedelmi le- és felszállások száma 75,7 ezer volt, ennek felét nemzeti légitársaságunk bonyolította le. A repülőtér utasforgalma 2004 I-III. negyedévében 4,8 millió fő volt (ebből 2,5 millió MALÉV-utas), 29%-kal több, mint a bázisidőszakban.

A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 11%-kal volt ala­csonyabb, mint 2003 I-III. negyedévében, a motorkerékpároké viszont másfélszeresére nőtt. A személygép­kocsik vonatkozásában a Suzuki és az Opel a 2004. évi alacsonyabb piaci részesedése ellenére őrzi vezető helyét.

Véleményvezér

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo