2004 I-III. negyedévében a hazai vállalatok - mind a szállítási ágazatokhoz tartozó, mind az ágazaton kívüli vállalkozások - összességében kevesebb árut szállítottak, de nagyobb távolságra; de jelentős mértékű volt a nemzetközi áruszállítási teljesítmények növekedése. Bővült a nemzetközi személyszállítás utasszáma, utaskilométer-teljesítménye, a helyi személyszállításban csökkent a metrón, földalattin közlekedők száma. A Budapest/Ferihegyi repülőtér utasforgalma jelentősen növekedett. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma visszaesett, a motorkerékpároké nőtt.
2004 I-III. negyedévében a szállítással foglakozó vállalkozások körében 6%-kal csökkent az egyéni vállalkozások és 8%-kal a betéti társaságok száma, miközben a korlátolt felelősségű társaságok száma 4%-kal nőtt. A legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások alkalmazásában állók létszáma kismértékben, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 11,2%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.
A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások által szállított áruk tömege összességében 2%-kal kisebb volt, mint 2003 I-III. negyedévében. Vasúton 3%-kal nőtt, a közúti áruszállításnál 6%-kal csökkent a szállított árumennyiség. Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 10%-kal; a közúti áruszállítás teljesítménye 13, illetve a vasúti áruszállításé 8%-kal nőtt: A közúti áruszállítás részesedése 48, a vasúté 29%-os volt.
Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 5%-kal csökkent, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 2%-kal nőtt. A nemzetközi áruszállításban - mindenekelőtt a közúti áruszállítás teljesítményeinek köszönhetően - a szállított áruk mennyisége 5, az árutonnakilométer-teljesítmény értéke 15%-kal bővült.
A közúti fuvarozásban - a szállítás árutonna-kilométerben kifejezett értékének 31%-át teljesítő ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve - a szállított áruk tömege 4%-kal csökkent, az árutonna-kilométerben kifejezett teljesítmény 9%-kal nőtt.
A távolsági személyszállításban az utasok száma és az utaskilométer-teljesítmény egyaránt 2%-kal növekedett. Az utaskilométer-teljesítmény belföldön a bázisszint alatt maradt, nemzetközi viszonylatban azonban - elsősorban a légi személyszállítás növekedésének köszönhetően - 15%-kal emelkedett, így a légi személyszállítás (a 2002. év végi 13 és a 2003. év végi 15%-ról) 17%-ra növelte részesedését, míg a közúti személyszállítás részaránya 45, a vasúté 38%-os volt.
A helyi személyszállítási teljesítmények kismértékben csökkentek, ezen belül a metró és a földalatti utasszáma, illetve utaskilométer-teljesítménye 6%-kal csökkent.
A Budapest/Ferihegyi repülőtérre összesen 82,1 ezer járat érkezett, illetve indult, ez 23%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az összes gépforgalomból a kereskedelmi le- és felszállások száma 75,7 ezer volt, ennek felét nemzeti légitársaságunk bonyolította le. A repülőtér utasforgalma 2004 I-III. negyedévében 4,8 millió fő volt (ebből 2,5 millió MALÉV-utas), 29%-kal több, mint a bázisidőszakban.
A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 11%-kal volt alacsonyabb, mint 2003 I-III. negyedévében, a motorkerékpároké viszont másfélszeresére nőtt. A személygépkocsik vonatkozásában a Suzuki és az Opel a 2004. évi alacsonyabb piaci részesedése ellenére őrzi vezető helyét.