Kevésbé vonzó Budapest?

Egyedül a budapesti szállodákban csökkent a foglaltság és az egy szobán realizált árbevétel (revpar) az első félévben 12 európai nagyvárossal összehasonlítva - derül ki a Deloitte tanácsadó vállalat augusztusi felméréséből.

A Deloitte HotelBenchmark felmérés szerint az idén az első hat hónapban a budapesti szállodákban az átlagos foglaltság 61,5 százalék volt, ami 5 százalékkal alacsonyabb az előző év azonos időszakinál. Az átlagos szobaár 79,28 eurót tett ki, ez 4,4 százalékos növekedés 2006 első félévéhez képest. Az egy szobán realizált árbevétel 0,9 százalékkal 48,72 euróra csökkent.

A felmérésben résztvevő 13 európai nagyváros közül csak Budapesten mértek visszaesést a szakemberek. A felmérés eredményei szerint a szállodai szobákon realizált árbevétel európai szinten 6,8 százalékkal emelkedett 2007 első hat hónapjában, ami alig marad el az elmúlt év azonos időszakában mért 7,2 százaléktól. (Magyarország egészét tekintve 7 százalékot drágultak a szálláshelyek.)

Az európai szállodaipar a régióban megrendezett jelentős sportesemények - mint a 2006-os torinói téli olimpia és a németországi labdarúgó világbajnokság - nélkül is töretlenül bővül és erősödik. A teljesítményt a szobaárak idei, átlagosan 5,8 százalékos emelkedése is fűtötte - állapítják meg a felmérésről szóló közleményben.

Valencia, Isztanbul, Lisszabon

A felmérés szerint a valenciai szállodák vezettek 38,2 százalékos revpar növekedéssel. Ez a növekedés nagyrészt az America's Cupnak volt köszönhető, amely számos vitorlásversenyzőt, nézőt és sajtóorgánumot vonzott szertea világból. A szállodások 33,4 százalékos átlagos szobaár-növekedésről számoltak be.

Az isztambuli szállodai szektor is figyelemre méltó, 26 százalékos revpar növekedésről számolt be az év eddig eltelt részében. A piacra jó hatással volt a konferenciaturizmus, kereskedelmi vásárok és sportesemények által gerjesztett erős kereslet. Ezen kívül Törökország egyre inkább "művészeti és kulturális" célpontként próbálja pozícionálni magát. Az ENSZ Idegenforgalmi Világszervezete (UNWTO) szerint idén májusig 16 százalékkal nőtt a Törökországba beutazók száma.

A közlemény szerint Lisszabon az idén eddig elért 14 százalékos revpar emelkedésével továbbra is jól teljesít. Számos konferenciának adott otthont a város, májusban például a kétévente megrendezésre kerülő "Alimentaria International Food Show"-nak, amely 40.000 látogatót vonzott. A revpar emelkedése elsősorban az átlagos szobaáraknak tudható be, amelyek jelenleg mindössze 1 euróval maradnak el a 100 eurós határtól.
    Dél-Európa másik fontos, kétszámjegyű növekedést elért városa Athén, ahol a revpar 10,6 százalékkal emelkedett 2007 első felében. Május különösen erős hónap volt a város számára, mivel itt rendezték meg a labdarúgó Bajnokok Ligája döntőjét. Azon az estén a szállodák revpar értéke 116 százalékkal, 337 euróra ugrott, ami több mint háromszorosa az idei évben mért átlagnak.
    A londoni szállodai szobák átlagára 14,3 százalékkal 185 euróra emelkedett az idei év első felében. Az üzleti és szabadidős utazások változatlanul népszerű célpontja az Egyesült Királyság fővárosa, így továbbra is London büszkélkedhet a legmagasabb, 80,5 százalékos foglaltsági értékkel egész Európában.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo