Az erdei vasútvonal a 2005. április 18-án, a Mátrára zúduló felhőszakadás következtében rongálódott meg olyan mértékben, hogy le kellett zárni a forgalom elől. Az 75 ezer hektárnyi területen, az Egererdő Zrt. által működtetett, a mátrai turizmust szolgáló vonal rekonstrukciójára 166 millió forintot költött a társaságot birtokló ÁPV Zrt.
Pallagi László, az Egererdő Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a fejlesztés folytatódik. A tervek szerint, mintegy 0.5 milliárd forintos beruházás keretében, egy 3.4 kilométeres szakasszal toldják meg a lajosházi vonalat. A szalajka-házi végállomásnál egy tanösvényt, vadbemutatót és erdei iskolát magában foglaló turisztikai centrumot alakítanak ki. A beruházás a jövő évben készül el - tette hozzá a vezérigazgató.
Dalvári Vince, az ÁPV Zrt. munkatársa azt mondta, hogy a vagyonkezelő portfoliójában található 19 erdészeti társaság tevékenységében, az erdőgazdálkodás mellett egyre fontosabb szerepet játszik a természetvédelem. Ezt jelzi, hogy a 19 erdészet az elmúlt évben 700 millió forintot költött saját eredményéből olyan tevékenység finanszírozására, mint például a turisztikai vonzerőt jelentő erdei kisvasutak fejlesztése - mondta a tulajdonos képviselője.