Jövőre kevesebbet vásárolunk?

A bruttó hazai termék (GDP) növekedése a fiskális konszolidáció, s ennek nyomán a belföldi kereslet zsugorodása miatt 2007-2008-ban a korábbi 4-4,5 százalékról 2,2 illetve 2,6 százalékra csökken, majd 2009-2011-között visszatér a korábbi 4,1-4,5 százalékos ütemhez - áll a konvergencia program vitaanyagában.

A gazdasági növekedésben, illetve a GDP alakulásában meghatározó belföldi kereslet 2007-2008-ban alig változik: jövőre enyhe, 0,2 százalékos visszaesés, 2008-ban 0,5 százalékos emelkedés várható.

Ezen belül a  háztartások fogyasztása a program szerint jövőre 0,9 százalékkal csökken, 2008-ban szinten marad és csak 2009-ben emelkedik 1,5 százalékkal.

A közösségi fogyasztás 2007-ben 1,7 százalékkal, 2008-ban pedig 4,6 százalékkal marad el a bázisév adatától, 2009-ben már 1,1 százalékos növekedés várható.

A beruházások növekedésében jövőre 2,1 százalékos, 2008-ban 3,7 százalékos, 2009-ben 7,0 százalékos ütemet prognosztizál a kormány.

Az alacsonyabb belföldi kereslet a vállalatokat expanzív exportpolitikára ösztönzi, így a korábbi éveket jellemző 10 százalék körüli exportdinamika tartós maradhat. Ugyanakkor a gazdaság import felhasználása a belső kereslet lassulásának köszönhetően az exporténál jóval alacsonyabb ütemben növekszik, jövőre 8,5 százalékkal, 2008-ban 8 százalékkal - áll a konvergencia program vitaanyagában.


forrás: MTI Eco

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo