Jelentős változások indultak el
Paradicsomból ugyanis mostanra csúcsmennyiség érhető el a boltokban nemzetközi szinten is. Az energiaválság miatt a pótmegvilágított üvegházakból lényegesen kevesebb működött például Hollandiában is, ahol részben emiatt, részben a paradicsomot sújtó úgynevezett jordán (ToBRFV) vírus miatt eltolták az ültetéseket. Így májusra, júniusra a rengeteg elérhető termék árnyomást okoz. Az árak június végével érhetik el a mélypontot a nemzetközi piacokon, ami a magyar piacra is begyűrűzhet.
Összességében a DélKerTÉSZ-nél az áruházláncok felé, főként a diszkontok irányába jelentősen, közel 700 millió forinttal nőtt az értékesítés az év első öt hónapjában, a külföldi eladások viszont csökkentek. A DélKerTÉSZ árbevétele május végéig 1 milliárd forinttal nőtt éves szinten és elérte a 6,6 milliárd forintot. A zöldség-és gyümölcsértékesítés árbevétele idén pedig 23 milliárd forint lehet az előzetes várakozások szerint.
„Az első öt hónap adataiból azt látjuk, hogy a tavalyi év trendjeihez képest van változás. Bár az export továbbra is jelentős a DélKerTÉSZ-nél, azonban az árfolyamhatás, azaz a forint erősödése nem segíti ezt. Idén a belföldi kereslet segíti elsősorban a termelőinket. Megerősödtek tehát a belföldi piaci pozícióink, és az is a legfőbb célunk, hogy a biztos belföldi partnereinket szolgáljuk ki. Emellett elindult egy nyitás az online és az offline értékesítés felé is, szeretnénk, ha a DélKerTÉSZ zöldségei minél több háztartásba eljutnának, és saját márkaboltokban is találkozhassanak velünk a vásárlók” – mondta Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke.