Javult a szállodák szobakihasználtsága de így is gyenge

Megélénkült a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma az előző év azonos időszakához képest január–márciusban, folytatódott az elmúlt év második felében tapasztalt tendencia.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A szállodák szobakihasználtsága néhány százalékponttal javult. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele jelentősen emelkedett egy év alatt.

2004. január–márciusban a kereskedelmi szálláshelyekre érkező 415 ezer külföldi vendég 1, 3 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 14%-kal, az éjszakák száma 15%-kal nőtt a tavalyi év első három hónapjához képest. A külföldivendég-éjszakák száma a szállodákban 16%-kal, a panziókban 6%-kal növekedett. A három-, négy- és ötcsillagos szállodákban hasonló mértékű (17–21%os) növekedést tapasztaltak, a két- és egycsillagos egységekben 13–31%-os visszaesés figyelhető meg. Az EU-15 országaiból érkezett vendégek 14%-kal több éjszakát vettek igénybe a kereskedelmi szálláshelyeken 2003. január–márciushoz viszonyítva. A legtöbb fontos küldő országból (Németország, Olaszország, Egyesült Királyság, Franciaország, Svájc) jelentősen fellendült a forgalom. Az osztrák állampolgárok az előző év azonos időszakához hasonló számú éjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken.

A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 506 ezer belföldi vendéget fogadtak, akik 1,2 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 4, az éjszakák száma 5%-kal volt magasabb, mint 2003 azonos időszakában. A vendégforgalom növekedése – a vendégéjszakák száma alapján – a szállodákban 9%-os, a panziókban 3%-os volt. Ugyanakkor a turista- és ifjúsági szállók, illetve az üdülőházak 11–22%-os csökkenést jelentettek.

A szállodák átlagosan 35%-os szobakihasználtsággal működtek 2004 első negyedévében, ami 4 százalékponttal magasabb a 2003. azonos időszakinál. Ezen belül a négy- és ötcsillagos házak 45–47%-os, a gyógyszállodák 52%-os szobafoglaltságot mértek.

Az év első két hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek összességében 30 milliárd forint bevételt realizáltak, ez folyó áron 16%-kal növekedett 2003. január–márciushoz képest. Az összes bevétel közel fele (48%-a) szállásdíjakból, 30%-a a vendéglátásból, 22%-a a szálláshelyek által nyújtott egyéb szolgáltatásokból származott. Mindhárom bevételcsoport dinamikusan – a szállásdíjbevétel 21, a vendéglátás 13, az egyéb szolgáltatások bevétele 12%-kal – növekedett. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ágazat együttes fogyasztóiár-indexe január–márciusban 11%-os növekedést jelez. Ezen belül a vendéglátás területén 11, a szálláshely-szolgáltatás területén 10%-os áremelkedést mértek.

2004. január–márciusban 6,6 millió külföldi határátlépést jelentett a Határőrség. Az azóta kibővült Európai Unió országaiból ezen belül közel 3 millió határátlépést regisztráltak. A magyar állampolgárok 3,1 millió alkalommal lépték át az ország határait.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo