Játék a formával

A SEAT az Altea alapjaira építette meg az új Toledót, amely így maradéktalanul illeszkedik az új dizájnvonulatba, mégis teljesen önálló karakterű, sokkolóan újszerű, a SEAT szerint lépcsős hátú limuzin.

A SEAT Toledo harmadik generációja testes, magas építésű jármű. Ezt a formát a sokoldalú használhatóság és a limuzinokhoz képest tágas belső tér megteremtése érdekében nyerte el.

A Toledo a SEAT új modellnemzedékének második tagja, és egészen a B oszlopig ugyanolyan, mint az Altea: megjelenik rajta a trapéz alakú hűtőrács, a sportos lökhárító, a hiúzszemet idéző fényszóró és az első kerékdobtól induló dinamikus vonal. Oldalról és hátulról azonban nem téveszthető össze vele. A Toledo érdekes hátsó kiképzése az első generációs Toledo csomagtérajtaját és az 1998-tól kapható széria lépcsős hátát kombinálja.

Az autó egyterűként is megállja a helyét, hiszen 1,57 méteres magasságával szellősebb utasteret kínál, mint a hagyományos limuzinok. Csomagtartója az Alteáénál 91 literrel öblösebb - 500 literes -, s ugyancsak kettős padlójú. Hátsó fertálya nem mindenkinek nyeri el a tetszését, mégis, az új formavilág az előnyére válik.

Az Alteánál 18 centiméterrel hosszabb Toledo utastere hajszálra megegyezik kompakt testvérével, így ez is kényelmes, tágas helyet kínál öt felnőtt számára. Kilátni ebből sem könnyű hátrafelé, a vaskos oszlopok pedig egy egész autót is kitakarhatnak (nem véletlen az ötcsillagos törésteszt). 

Az átrendezhetőség fontos szempont egy "ideális" családi autónál, ezért üléseit akár egy kézzel, a fejtámlák kivétele nélkül előre lehet dönteni, s ezek után sík rakodófelület jön létre. A hátsó utasok kényelemérzetét növelik a több állásban rögzíthető háttámlák és a lehajtható kartámasz, az első középső könyöklő viszont túl alacsonyra került. A hosszú lábú sofőr ülését emellett úgy kell beállítani, hogy térde ne ütközzön bele a középkonzol aljába. A műszerfal, a felhasznált anyagok, a sportülések és a sportkormány is ugyanaz, mint az Alteában, a tesztautóban a külső színnel harmonizáló kétszínű kárpitozás, műszerfal és ajtóborítás jelentett pluszt.

Az Altea bebizonyította, hogy a magas építés nem zárja ki az élvezetes vezethetőséget és a kitűnő stabilitást az úton. A Toledo is egészen meglepő dolgokra képes: amikor a nagy kanyarsebesség és az oldalirányban ható nehézségi gyorsulás alapján már azt várnánk, hogy elhagyja az ívet, még mindig rengeteg tartalék van benne, gumihangot sem hallani.

Teljes cikk a Piac és Profit áprilisi számában.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo