Játék a formával

A SEAT az Altea alapjaira építette meg az új Toledót, amely így maradéktalanul illeszkedik az új dizájnvonulatba, mégis teljesen önálló karakterű, sokkolóan újszerű, a SEAT szerint lépcsős hátú limuzin.

A SEAT Toledo harmadik generációja testes, magas építésű jármű. Ezt a formát a sokoldalú használhatóság és a limuzinokhoz képest tágas belső tér megteremtése érdekében nyerte el.

A Toledo a SEAT új modellnemzedékének második tagja, és egészen a B oszlopig ugyanolyan, mint az Altea: megjelenik rajta a trapéz alakú hűtőrács, a sportos lökhárító, a hiúzszemet idéző fényszóró és az első kerékdobtól induló dinamikus vonal. Oldalról és hátulról azonban nem téveszthető össze vele. A Toledo érdekes hátsó kiképzése az első generációs Toledo csomagtérajtaját és az 1998-tól kapható széria lépcsős hátát kombinálja.

Az autó egyterűként is megállja a helyét, hiszen 1,57 méteres magasságával szellősebb utasteret kínál, mint a hagyományos limuzinok. Csomagtartója az Alteáénál 91 literrel öblösebb - 500 literes -, s ugyancsak kettős padlójú. Hátsó fertálya nem mindenkinek nyeri el a tetszését, mégis, az új formavilág az előnyére válik.

Az Alteánál 18 centiméterrel hosszabb Toledo utastere hajszálra megegyezik kompakt testvérével, így ez is kényelmes, tágas helyet kínál öt felnőtt számára. Kilátni ebből sem könnyű hátrafelé, a vaskos oszlopok pedig egy egész autót is kitakarhatnak (nem véletlen az ötcsillagos törésteszt). 

Az átrendezhetőség fontos szempont egy "ideális" családi autónál, ezért üléseit akár egy kézzel, a fejtámlák kivétele nélkül előre lehet dönteni, s ezek után sík rakodófelület jön létre. A hátsó utasok kényelemérzetét növelik a több állásban rögzíthető háttámlák és a lehajtható kartámasz, az első középső könyöklő viszont túl alacsonyra került. A hosszú lábú sofőr ülését emellett úgy kell beállítani, hogy térde ne ütközzön bele a középkonzol aljába. A műszerfal, a felhasznált anyagok, a sportülések és a sportkormány is ugyanaz, mint az Alteában, a tesztautóban a külső színnel harmonizáló kétszínű kárpitozás, műszerfal és ajtóborítás jelentett pluszt.

Az Altea bebizonyította, hogy a magas építés nem zárja ki az élvezetes vezethetőséget és a kitűnő stabilitást az úton. A Toledo is egészen meglepő dolgokra képes: amikor a nagy kanyarsebesség és az oldalirányban ható nehézségi gyorsulás alapján már azt várnánk, hogy elhagyja az ívet, még mindig rengeteg tartalék van benne, gumihangot sem hallani.

Teljes cikk a Piac és Profit áprilisi számában.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo