A küldötteknek az ezen határozat hatálya alá nem tartozó ülésekre és tárgyalásokra történő utazásának költségei, amelyek nem felelnek meg az 54/18-as, említett határozatban és annak végrehajtási szabályaiban meghatározott feltételeknek és korlátozásoknak, nem terhelhetők az Európai Unió általános költségvetésére
– derült ki a válaszból.
A vonatkozó határozat hosszasan sorolja az Európai Unió kontójára elszámolható utazások mikéntjét. A békemisszió jellege az I. melléklet hatos pontjában leírt találkozókhoz hasonlít a legjobban:
(elszámolhatók) az Európai Unió és harmadik országok közötti (kétoldalú vagy többoldalú) csúcstalálkozók vagy miniszteri szintű találkozók, bárhol is kerüljön rájuk sor. A visszatérítés szigorúan a fő találkozóra korlátozódik.
Csakhogy a határozat itt kifejezetten olyan találkozókról szól, amelyeken az uniós küldöttek az Európai Unió nevében járnak el – Orbán Viktor az Európai Unió Tanácsának soros elnökségét ellátó ország vezetőjeként pedig csak akkor számít annak a békemisszió esetében, ha erre valóban felhatalmazást kapott volna, márpedig ilyen nem történt.
Azt, hogy a kínai és orosz utazásokat biztosan nem az EU-s központi költségvetés állta, az Európai Tanács külön is megerősítette a megkeresésünkre küldött válaszában.
További részletek laptársunk, az Mfor cikkében. >>>