Az ADC azért fordult nemzetközi választott bírósághoz, mert 2001-ben a légügyi törvény módosítása nyomán egy közlekedési miniszteri rendelet kizárólagos jogot adott a Budapest Airport Rt.-nek (BA) a terminál üzemeltetésre 2002. január 1-től, a BA tevékenységének megkezdésétől. Ezért egyoldalúan felmondták a szerződést az üzemeltetési joggal rendelkező Ferihegyi Utasterminál-fejlesztő (FUF) Kft.-vel, amelyben a kanadai cég részesedése 34 százalék volt, a többi a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), illetve a jogutód Budapest Airport tulajdoni hányada.
Az ADC ennek a lépésnek a jogosságát vitatta, és kártérítési pert indított. Az ügy végül a felek által kijelölt washingtoni választott bíróság elé került. A bíróság októberben kártérítés megfizetésére kötelezte a magyar államot. A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport privatizációjának előkészületeként tavaly hozott a kormány határozatot arról, hogy permentesen adják el a társaságot.
Veres János pénzügyminiszter korábban az MTI kérdésére elmondta, hogy több per folyik a FUF Kft.-vel kapcsolatban, de a perértéket tekintve ezek együttes értéke nem éri el a most lezárult per kártérítési összegét.