Hatalmasra nyílt az olló a Boeing és az Airbus között a biztonság tekintetében

Duómonopólium irányítja a globális repülőgépgyártó-ipart lassan évtizedek óta. Vajon melyik cég gyártmányai a biztonságosabbak, az Airbus gépei, vagy a Boeingé.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Évek óta tartó biztonsági problémák aggasztják a Boeing rajongókat. Az amerikai repülőgépgyártó csúcsmodelljéről, a Boeing 737 MAX 9-ről legutóbb egy ajtó repült le az Alaska Air egyik járatán januárban, ami miatt a vezérigazgató lemondott. Ezt az incidenst a repülőgép két halálos balesete előzte meg, 2018-ban és 2019-ben. Most összehasonlították a Boeing és az Airbus közötti amerikai légiközlekedési incidensek számát a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács adatai alapján. Az Egyesült Államok a Boeing legnagyobb piaca, 2023-ban az éves bevétel 58 százaléka ebből a régióból képződött. Észak-Amerika az Airbus harmadik legnagyobb piaca, amelynek az éves bevétel 21 százaléka köszönhető, Európát és Ázsiát követően.

Az idén eddig 20 incidens történt Boeing gépekkel, amelyek közül az Alaska Air járatának balesete volt a legnagyobb horderejű, mivel a vészajtó lerepült hiányzó alkatrészek miatt. A vállalat elemzése szerint az incidenshez a rossz ösztönző rendszer vezetett, az alkalmazottak bónuszait erősen pénzügyi ösztönzőkhöz kötötték. A baleset előtt az éves bónuszok 75 százaléka a kereskedelmi eredményektől függött, a fennmaradó rész pedig olyan működési célokhoz volt kötve, amelyek biztonsági és minőségi intézkedéseket is tartalmaztak. Most, amikor a vállalat felülvizsgálta gyártási folyamatát, a cég az éves jutalom 60 százalékát már biztonsági és minőségi mérőszámokkal látta el. A helyzetet rontotta, hogy a repülőgép-szabályozó hatóságok 2013 óta jelentős költségvetési megszorításokkal néznek szembe, ami lehetővé tette a gyártók számára, hogy úgymond „öntanúsítsák” repülőgépeiket.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo