Hatalmasra nyílt az olló a Boeing és az Airbus között a biztonság tekintetében

Duómonopólium irányítja a globális repülőgépgyártó-ipart lassan évtizedek óta. Vajon melyik cég gyártmányai a biztonságosabbak, az Airbus gépei, vagy a Boeingé.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Évek óta tartó biztonsági problémák aggasztják a Boeing rajongókat. Az amerikai repülőgépgyártó csúcsmodelljéről, a Boeing 737 MAX 9-ről legutóbb egy ajtó repült le az Alaska Air egyik járatán januárban, ami miatt a vezérigazgató lemondott. Ezt az incidenst a repülőgép két halálos balesete előzte meg, 2018-ban és 2019-ben. Most összehasonlították a Boeing és az Airbus közötti amerikai légiközlekedési incidensek számát a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács adatai alapján. Az Egyesült Államok a Boeing legnagyobb piaca, 2023-ban az éves bevétel 58 százaléka ebből a régióból képződött. Észak-Amerika az Airbus harmadik legnagyobb piaca, amelynek az éves bevétel 21 százaléka köszönhető, Európát és Ázsiát követően.

Az idén eddig 20 incidens történt Boeing gépekkel, amelyek közül az Alaska Air járatának balesete volt a legnagyobb horderejű, mivel a vészajtó lerepült hiányzó alkatrészek miatt. A vállalat elemzése szerint az incidenshez a rossz ösztönző rendszer vezetett, az alkalmazottak bónuszait erősen pénzügyi ösztönzőkhöz kötötték. A baleset előtt az éves bónuszok 75 százaléka a kereskedelmi eredményektől függött, a fennmaradó rész pedig olyan működési célokhoz volt kötve, amelyek biztonsági és minőségi intézkedéseket is tartalmaztak. Most, amikor a vállalat felülvizsgálta gyártási folyamatát, a cég az éves jutalom 60 százalékát már biztonsági és minőségi mérőszámokkal látta el. A helyzetet rontotta, hogy a repülőgép-szabályozó hatóságok 2013 óta jelentős költségvetési megszorításokkal néznek szembe, ami lehetővé tette a gyártók számára, hogy úgymond „öntanúsítsák” repülőgépeiket.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo