Hatalmasra nyílt az olló a Boeing és az Airbus között a biztonság tekintetében

Duómonopólium irányítja a globális repülőgépgyártó-ipart lassan évtizedek óta. Vajon melyik cég gyártmányai a biztonságosabbak, az Airbus gépei, vagy a Boeingé.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Évek óta tartó biztonsági problémák aggasztják a Boeing rajongókat. Az amerikai repülőgépgyártó csúcsmodelljéről, a Boeing 737 MAX 9-ről legutóbb egy ajtó repült le az Alaska Air egyik járatán januárban, ami miatt a vezérigazgató lemondott. Ezt az incidenst a repülőgép két halálos balesete előzte meg, 2018-ban és 2019-ben. Most összehasonlították a Boeing és az Airbus közötti amerikai légiközlekedési incidensek számát a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács adatai alapján. Az Egyesült Államok a Boeing legnagyobb piaca, 2023-ban az éves bevétel 58 százaléka ebből a régióból képződött. Észak-Amerika az Airbus harmadik legnagyobb piaca, amelynek az éves bevétel 21 százaléka köszönhető, Európát és Ázsiát követően.

Az idén eddig 20 incidens történt Boeing gépekkel, amelyek közül az Alaska Air járatának balesete volt a legnagyobb horderejű, mivel a vészajtó lerepült hiányzó alkatrészek miatt. A vállalat elemzése szerint az incidenshez a rossz ösztönző rendszer vezetett, az alkalmazottak bónuszait erősen pénzügyi ösztönzőkhöz kötötték. A baleset előtt az éves bónuszok 75 százaléka a kereskedelmi eredményektől függött, a fennmaradó rész pedig olyan működési célokhoz volt kötve, amelyek biztonsági és minőségi intézkedéseket is tartalmaztak. Most, amikor a vállalat felülvizsgálta gyártási folyamatát, a cég az éves jutalom 60 százalékát már biztonsági és minőségi mérőszámokkal látta el. A helyzetet rontotta, hogy a repülőgép-szabályozó hatóságok 2013 óta jelentős költségvetési megszorításokkal néznek szembe, ami lehetővé tette a gyártók számára, hogy úgymond „öntanúsítsák” repülőgépeiket.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo