A budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság és a ferihegyi repülőtér utószezoni forgalmának növelése érdekében 2006 decemberétől 2007. március 31-ig tartó közös kampányhoz eddig 34 budapesti szálloda csatlakozott. Az akcióban résztvevő szállodákban 3 éjszaka áráért 4 éjszakát tölthetnek a vendégek az adott időszakban, továbbá mintegy 35 százalék kedvezménnyel vásárolhatnak Budapest Kártyát. Kelecsényi Ágnes hangsúlyozta, hogy az akció célja a városlátogató külföldi turisták jellemzően 2-3 napos budapesti tartózkodásának meghosszabbítása.
Az akció népszerűsítésében a Magyar Turizmus Zrt. mellett a Malév, a BTH Budapesti Szolgáltató Kht. és a Budapest Airport egyesíti erejét. A Magyar Szállodaszövetség kezdeményezésére a szervezetek az olcsóbb és a hatékonyabb kampány érdekében fogtak össze. Kelecsényi Ágnes szerint a szállodák listája még nem végleges, de a partnerek már eddig 80 ezer eurót adtak a kampány költségvetésébe, és a MT Zrt. legalább ugyanennyivel járul hozzá.
Fejenként 1000-1500 euró
Kovács István, a Sofitel Budapest igazgatója elmondta, hogy a budapesti szállodák kihasználtságát erős szezonalitás jellemzi, az egyébként átlagos 65-70 százalékos foglaltság, a decembertől februárig tartó időszakban 30-40 százalékra csökken. A kampányban való részvétel költsége 1.000-5.000 euró a szálloda kategóriájától és nagyságától függően.
Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke a szállodák forgalmának növelését célzó júniusi Félpénzes napok üdülési csekkel elnevezésű akció eredményeit ismertetve kiemelte: az abban résztvevő szállodák üdülési csekkbeváltásból származó bevétele az adott hónapban megháromszorozódott az előző év júniusihoz képest. Az akcióban országszerte 100 szálloda vett részt, amelyek minimum egy napra 50 százalékos kedvezményt biztosítottak az üdülési csekkel fizetőknek a szállás költségéből