Egyidejűleg jelentették be a németországi Leverkusenben és Londonban, hogy a Bayer HealthCare (BHC) és a GlaxoSmithKline (GSK) megállapodtak: a Levitra (vardenafil HCl) ko-promóciós jogai a GSK-tól visszaszálltak a Bayerre bizonyos, az Egyesült Államokon kívüli piacokon. Az egyezmény az Európában, az Ázsia-Csendes-óceáni térségben, az Afrikában, Latin-Amerikában, és Kanadában lévő nagyobb piacokat érinti, ahol a terméket jelenleg a Bayer és a GSK együttesen promótálják.
Nincs változás azonban az Egyesült Államokra vonatkozó megállapodásban, amely szerint a GSK és a Bayer (utóbbi disztribútorán, a Schering-Plough-n keresztül) most is együtt forgalmazza a Levitrát. Ehhez hasonlóan Olaszországban sem lesz változás a közös forgalmazási megállapodásban, ahol a terméket a Bayer Levitra, a GSK pedig Vivanza néven forgalmazza, valamint azokban az országokban sem, ahol az egyik társaság kizárólagosan forgalmazza a terméket. A megállapodás értelmében a Bayer 208 millió eurót fizet a GSK-nak az európai és nemzetközi ko-promóciós jogok ellentételezéseként. A Bayer számításai szerint 2006-ban növekedni fognak bevételei a tranzakció következtében, egy becsült 118 millió Eurós negatív hatás után, amely a 2005 első negyedévi üzleti eredményben (EBIT) jelentkezik. A 90 millió Eurós különbség a már megtörtént egyszeri kifizetések miatt jelentkezik.
"A döntés a Levitra ko-promóciós jogainak visszavásárlásáról logikus lépés a Bayer HealthCare gyógyszergyártó csoportjának európai, latin-amerikai és ázsiai megerősítésében, ahol jelentékeny orvos-látogatói szervezettel rendelkezünk, amelynek megvan a kapacitása és az elkötelezettsége, hogy maximálisan kiaknázza - a Levitrát is magába foglaló - gyógyszerportfolió lehetőségeit." - magyarázta Wolfgang Plischke, a Bayer HealthCare gyógyszergyártó divíziójának vezetője. David Stout, a GlaxoSmithKline gyógyszerészeti működéséért felelős elnöke azt nyilatkozta: "Ez az egyezmény lehetőséget jelent a GSK és a Bayer számára, hogy a maximális potenciális értéket realizálják a Levitrából. A GSK továbbra is aktív résztvevője a termék marketingjének az Egyesült Államokban, Olaszországban, és további 26 országban világszerte. Mindkét társaság határozottan elkötelezett marad a termék kereskedelmi sikereit illetően. A GSK és a Bayer közötti kapcsolat erős marad."