Gyógyszergyártó óriások egyezsége

Visszaszálltak a Bayerre a Levitra ko-promóciós jogai a GlaxoSmithKline-től a legtöbb Egyesült Államokon kívüli nagy piacon - állapodtak meg egymással a gyógyszeripari cégek.

Egyidejűleg jelentették be a németországi Leverkusenben és Londonban, hogy a Bayer HealthCare (BHC) és a GlaxoSmithKline (GSK) megállapodtak: a Levitra (vardenafil HCl) ko-promóciós jogai a GSK-tól visszaszálltak a Bayerre bizonyos, az Egyesült Államokon kívüli piacokon. Az egyezmény az Európában, az Ázsia-Csendes-óceáni térségben, az Afrikában, Latin-Amerikában, és Kanadában lévő nagyobb piacokat érinti, ahol a terméket jelenleg a Bayer és a GSK együttesen promótálják.

Nincs változás azonban az Egyesült Államokra vonatkozó megállapodásban, amely szerint a GSK és a Bayer (utóbbi disztribútorán, a Schering-Plough-n keresztül) most is együtt forgalmazza a Levitrát. Ehhez hasonlóan Olaszországban sem lesz változás a közös forgalmazási megállapodásban, ahol a terméket a Bayer Levitra, a GSK pedig Vivanza néven forgalmazza, valamint azokban az országokban sem, ahol az egyik társaság kizárólagosan forgalmazza a terméket. A megállapodás értelmében a Bayer 208 millió eurót fizet a GSK-nak az európai és nemzetközi ko-promóciós jogok ellentételezéseként. A Bayer számításai szerint 2006-ban növekedni fognak bevételei a tranzakció következtében, egy becsült 118 millió Eurós negatív hatás után, amely a 2005 első negyedévi üzleti eredményben (EBIT) jelentkezik. A 90 millió Eurós különbség a már megtörtént egyszeri kifizetések miatt jelentkezik.

"A döntés a Levitra ko-promóciós jogainak visszavásárlásáról logikus lépés a Bayer HealthCare gyógyszergyártó csoportjának európai, latin-amerikai és ázsiai megerősítésében, ahol jelentékeny orvos-látogatói szervezettel rendelkezünk, amelynek megvan a kapacitása és az elkötelezettsége, hogy maximálisan kiaknázza - a Levitrát is magába foglaló - gyógyszerportfolió lehetőségeit." - magyarázta Wolfgang Plischke, a Bayer HealthCare gyógyszergyártó divíziójának vezetője. David Stout, a GlaxoSmithKline gyógyszerészeti működéséért felelős elnöke azt nyilatkozta: "Ez az egyezmény lehetőséget jelent a GSK és a Bayer számára, hogy a maximális potenciális értéket realizálják a Levitrából. A GSK továbbra is aktív résztvevője a termék marketingjének az Egyesült Államokban, Olaszországban, és további 26 országban világszerte. Mindkét társaság határozottan elkötelezett marad a termék kereskedelmi sikereit illetően. A GSK és a Bayer közötti kapcsolat erős marad."

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo