Gyógyszergyártó óriások egyezsége

Visszaszálltak a Bayerre a Levitra ko-promóciós jogai a GlaxoSmithKline-től a legtöbb Egyesült Államokon kívüli nagy piacon - állapodtak meg egymással a gyógyszeripari cégek.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyidejűleg jelentették be a németországi Leverkusenben és Londonban, hogy a Bayer HealthCare (BHC) és a GlaxoSmithKline (GSK) megállapodtak: a Levitra (vardenafil HCl) ko-promóciós jogai a GSK-tól visszaszálltak a Bayerre bizonyos, az Egyesült Államokon kívüli piacokon. Az egyezmény az Európában, az Ázsia-Csendes-óceáni térségben, az Afrikában, Latin-Amerikában, és Kanadában lévő nagyobb piacokat érinti, ahol a terméket jelenleg a Bayer és a GSK együttesen promótálják.

Nincs változás azonban az Egyesült Államokra vonatkozó megállapodásban, amely szerint a GSK és a Bayer (utóbbi disztribútorán, a Schering-Plough-n keresztül) most is együtt forgalmazza a Levitrát. Ehhez hasonlóan Olaszországban sem lesz változás a közös forgalmazási megállapodásban, ahol a terméket a Bayer Levitra, a GSK pedig Vivanza néven forgalmazza, valamint azokban az országokban sem, ahol az egyik társaság kizárólagosan forgalmazza a terméket. A megállapodás értelmében a Bayer 208 millió eurót fizet a GSK-nak az európai és nemzetközi ko-promóciós jogok ellentételezéseként. A Bayer számításai szerint 2006-ban növekedni fognak bevételei a tranzakció következtében, egy becsült 118 millió Eurós negatív hatás után, amely a 2005 első negyedévi üzleti eredményben (EBIT) jelentkezik. A 90 millió Eurós különbség a már megtörtént egyszeri kifizetések miatt jelentkezik.

"A döntés a Levitra ko-promóciós jogainak visszavásárlásáról logikus lépés a Bayer HealthCare gyógyszergyártó csoportjának európai, latin-amerikai és ázsiai megerősítésében, ahol jelentékeny orvos-látogatói szervezettel rendelkezünk, amelynek megvan a kapacitása és az elkötelezettsége, hogy maximálisan kiaknázza - a Levitrát is magába foglaló - gyógyszerportfolió lehetőségeit." - magyarázta Wolfgang Plischke, a Bayer HealthCare gyógyszergyártó divíziójának vezetője. David Stout, a GlaxoSmithKline gyógyszerészeti működéséért felelős elnöke azt nyilatkozta: "Ez az egyezmény lehetőséget jelent a GSK és a Bayer számára, hogy a maximális potenciális értéket realizálják a Levitrából. A GSK továbbra is aktív résztvevője a termék marketingjének az Egyesült Államokban, Olaszországban, és további 26 országban világszerte. Mindkét társaság határozottan elkötelezett marad a termék kereskedelmi sikereit illetően. A GSK és a Bayer közötti kapcsolat erős marad."

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo